CASTELLÓ, 9 Dic. (EUROPA PRESS) - -
L'Autoritat Portuària de Castelló ha tret a licitació, per un import total de 3.599.776,69 euros, el vial viari paral·lel a la plataforma ferroviària, una de les obres més rellevants per al futur desenvolupament de la dàrsena sud del port de Castelló.
Amb això s'inicia la urbanització de la zona d'expansió del port, atès que donarà accés viari a les futures concessions i a la terminal intermodal interna del port. El projecte, alineat amb el pla director de PortCastelló, constituïx un pas decisiu en la transformació operativa i logística de la dàrsena, dissenyada per a absorbir el creixement previst del trànsit i millorar l'eficiència en el moviment de mercaderies, segons ha informat l'Autoritat Portuària en un comunicat.
L'actuació contempla l'execució del vial principal paral·lel a la plataforma ferroviària, que s'integrarà en una malla de nous vials, que permetrà articular el futur flux de mercaderies de la terminal i les futures concessions que s'implanten en esta àrea.
Estos vials crearan pastilles logístiques susceptibles d'explotació per part de concessionaris o de la pròpia Autoritat Portuària, configurant un espai amb capacitat per a atraure noves activitats econòmiques, garantint la correcta distribució del trànsit i l'operativitat de la futura terminal ferroviària.
FUTURES NECESSITATS
Projecte arreplega les futures necessitats davant del creixement previst en la dàrsena sud. Actualment, esta zona mou prop de 9,5 milions de tones anuals, la qual cosa es traduïx en aproximadament 250.000 vehicles pesants a l'any. L'accés a la dàrsena sud registra avui una intensitat mitjana diària de 25.000 vehicles/dia, dels quals 1.400 són vehicles pesants.
L'Autoritat Portuària estima que, amb l'engegada de la planificació prevista per a la dàrsena sud, estes xifres es duplicaran en els pròxims anys, aconseguint una intensitat mitjana de 50.000 vehicles diaris, d'ells 2.800 vehicles pesants.
El vial ara licitat serà un dels eixos vertebradors per a absorbir este increment de trànsit d'una manera ordenada, fluïda i segura.
La construcció d'este vial forma part d'una estratègia més àmplia per a desenvolupar la terminal ferroviària interna de PortCastelló, una infraestructura que permetrà reforçar la intermodalidad del port, diversificar servicis i millorar la competitivitat logística de la província.
El president de l'Autoritat Portuària de Castelló, Rubén Ibáñez, ha assenyalat que esta obra suposa fer un pas crucial perquè s'està construint l'estructura que permetrà que PortCastelló cresca de manera eficient i amb capacitat per a atraure nous trànsits i activitats.
Ibáñez ha recordat que "la dàrsena sud està cridada a convertir-se en un dels pols de creixement del port" i -ha dit- cal preparar-la para això.
Amb esta licitació, l'Autoritat Portuària avança en el seu procés de modernització i ampliació d'infraestructures, preparant la dàrsena sud per a convertir-se en un espai logístic de primer ordre, capaç de respondre a les demandes de la indústria i del sector logístic.