DAVID MUDARRA - PP - Archivo
MADRID, 14 Oct. (EUROPA PRESS) -
El Partit Popular ha denunciat este dimecres "la manipulació grollera" del PSOE amb el Centre d'Investigacions Sociològiques (CIS) i ha garantit que si Alberto Núñez Feijóo arriba al Palau de la Moncloa destituirà de forma "fulminant" al president d'este organisme, José Félix Tezanos.
Així s'ha pronunciat el PP després que el Baròmetre d'Opinió del CIS del mes d'octubre, el primer després del desnonament de Maricarmen, l'acampada per la vivenda i la derogació dels decrets del Govern de coalició, torne a col·locar al PSOE al capdavant amb una estimació de vot del 34%, pujant tres punts respecte al mes anterior i duplicant el seu avantatge sobre el PP, que marca la seua pitjor dada de l'últim any.
Segons el PP, esta enquesta és "un nou exemple de l'exercici de malversació sistemàtica que este Govern realitza a través de la institució". "La manipulació del CIS ha sigut una de les més grolleres del sanchisme", ha indicat la formació en un comunicat.
Així, ha assenyalat que des que Sánchez "va col·locar" a un membre de l'executiva federal del PSOE com a president del CIS, este organisme "s'ha negat a preguntar l'opinió dels espanyols sobre innombrables assumptes relacionats amb l'Executiu, com la llei del 'només sí és sí', la d'amnistia o sobre l'actuació del Govern davant de la invasió de Ceuta".
"Hui mateix, Tezanos ha preguntat per la invasió a Ucraïna. De Ceuta, ni una sola pregunta", ha denunciat el PP, que ha avançat que "una de les primeres destitucions fulminants que abordarà Feijóo en cas que els espanyols li atorguen la seua confiança "en les generals serà la de Tezanos al capdavant del CIS.