El president de la Diputació de València admet que es va tardar molt a enviar el missatge d'alerta per la dana

El president de la Diputació de València, Vicente Mompó Aledo, compareix en la comissió d'investigació sobre la dana.
Eduardo Parra - Europa Press
Europa Press C. Valenciana
Publicado: lunes, 24 noviembre 2025 17:09

   MADRID, 24 Nov. (EUROPA PRESS) -

   El president de la Diputació de València, Vicent Mompó, del PP, ha admès este dilluns que el missatge de l'alerta de la dana del 29 d'octubre del 2024 "es va tardar molt a enviar", però desconeix els motius. En concret, el missatge d'ES-Alert es va difondre a les 20.11 hores.

   Durant la seua compareixença en la comissió del Congrés que investiga la gestió de la catàstrofe, Mompó ha assegurat que este dia va arribar al Cecopi a les 17.45 hores, encara que no era membre ni dirigia l'emergència, i que estant allí va urgir als presents a enviar "d'una puta vegada" un missatge d'alerta perquè, com a veí i alcalde de Gavarda, era "molt conscient" del que podia suposar que col·lapsara la presa de Forata.

   Preguntat per la raó per la qual no s'enviava l'alerta, Mompó ha dit desconèixer-ho, però sí ha admès que "es va tardar molt a enviar". També ha apuntat que no es va parlar de l'Es-Alert fins que a les 19 hores es va alertar del possible col·lapse de la presa de Forata.

   I, respecte a qui dirigia l'emergència, ha dit que el pla d'emergència és "molt clar a este respecte" però que ell, ni aquell dia, ni en altres sinistres anteriors, ha "vist a un polític" en este paper de direcció, que sempre han exercit "els tècnics".

   Això sí, ha apuntat que les "decisions finals es consensuaven". "Era una reunió en una taula redona, la gent parlava i opinava", ha dit respecte a la reunió del Cecopi del dia 29 d'octubre.

Últimas noticias sobre estos temas

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià

Hemeroteca en Valencià d'Europa Press