La producció industrial baixa un 3% al maig a la Comunitat enfront d'una pujada del 0,8% a nivell nacional

Archivo - Arxiu- Peces en la fàbrica de Ford a Almussafes, València, Comunitat Valenciana (Espanya)
Rober Solsona - Europa Press - Archivo
Europa Press C. Valenciana
Publicado: viernes, 3 julio 2026 11:53

   VALÈNCIA, 3 Jul. (EUROPA PRESS) -

   L'Índex General de Producció Industrial (IPI) ha disminuït un 3% interanual el passat mes de maig a la Comunitat Valenciana, 3,8 punts menys que la mèdia nacional, que s'ha incrementat un 0,8%, segons dades publicades per l'Institut Nacional d'Estadística (INE).

   La taxa anual de la producció industrial augmenta en set comunitats autònomes i cau en altres 10. Castella-la Manxa (+12,2%), Andalusia (+6,6%) i Madrid (+5,3%) van ser les que van anotar les pujades més destacades, mentre que en el costat oposat se situen Extremadura, Navarra i Aragó amb reculades d'un 10,4%, 9,7% i un 6,4%, respectivament.

    En el que va d'any, la producció industrial a la Comunitat Valenciana ha disminuït un 1,8% enfront d'una increment del 0,6% de la mitjana nacional.

   Per destinació econòmica, els béns de consum en el seu conjunt van baixar en la regió un 10,5% amb un descens del 12,4% en el cas dels duradors i un 10,3% menys per als no duradors. Quant a la resta, els béns d'equip van augmentar un 5%, els béns intermedis van anotar un 1,1% més i, els de l'energia, un 6,9% menys.

Contador

Últimas noticias sobre estos temas

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià

Hemeroteca en Valencià d'Europa Press