La producció industrial puja un 1,1% al novembre a la Comunitat, 0,7 punts menys que la mitjana nacional

Archivo - Arxiu - Treballador en una de les empreses del Polígon Industrial Fuente del Jarro (Paterna)
EUROPA PRESS - Archivo
Europa Press C. Valenciana
Publicado: viernes, 9 enero 2026 10:24

   VALÈNCIA, 9 Ene. (EUROPA PRESS) -

   L'Índex General de Producció Industrial (IPI) ha augmentat un 1,1% interanual el passat mes de novembre a la Comunitat Valenciana, 0,7 punts menys que la mitjana nacional, que s'ha incrementat un 1,8%, segons dades publicades per l'Institut Nacional d'Estadística (INE).

    La producció industrial continua així un mes més en xifres positives en Comunitat Valenciana i encadena dos mesos de creixement.

   La taxa anual de la producció industrial augmenta en nou comunitats autònomes i disminuïx en altres 8. Castella i Lleó (+12,8%), Andalusia (+11%) i Castella-la Manxa (+3,3%) van ser les que van registrar majors pujades, mentre que en el costat contrari se situen La Rioja, Astúries i Extremadura amb reculades d'un 8,4%, 5,3% i un 3,7%, respectivament.

    En el que va d'any la producció industrial a la Comunitat Valenciana ha caigut un 1,2%, enfront d'una increment de l'1,1% de la mitjana nacional.

   Per destinació econòmica, els béns de consum en el seu conjunt van pujar en la regió un 4,4% amb un descens del 2,7%en el cas dels duradors i un 5,3% més per als no duradors. Quant a la resta, els béns d'equip van disminuir un 3,9%, els béns intermedis van anotar un 4,4% més i els de l'energia, un 7,1% menys.

Últimas noticias sobre estos temas

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià

Hemeroteca en Valencià d'Europa Press