Puente insta a Puigdemont a tornar a Espanya encara que li detinguen: seria un gest de lideratge polític, ho té a ou

El ministre de Transports i Mobilitat Sostenible, Óscar Puente
Photogenic/Claudia Alba - Europa Press
Europa Press C. Valenciana
Publicado: viernes, 17 julio 2026 12:45

   MADRID, 17 Jul. (EUROPA PRESS) -

   El ministre de Transports i Mobilitat Sostenible, Óscar Puente, ha instat al líder de Junts, Carles Puigdemont, a tornar a Espanya després de la sentència emesa este dijous pel Tribunal de Justícia de la Unió Europea (TJUE) en la qual s'avala la Llei d'Amnistia. En este sentit, Puente ha assegurat que seria "un gest de lideratge polític".

   "Si jo fora el senyor Puigdemont jo em plantava hui a Espanya sens dubte (...) i que em detinguen i que em porten a presó", ha insistit Óscar Puente en una entrevista en 'Las Mañanas de RNE', recollida per Europa Press.

    El titular de Transports ha criticat que "hi ha coses que són insostenibles" a les quals "cal plantar-los cara d'una vegada". "Ho té a ou", ha expressat.

   Així, el ministre ha reivindicat que, encara que el Govern tinga l'obligació de detenir al líder independentista per ordre judicial, ell si fora Puigdemont tornaria a Espanya. "Jo el que faria és prendre una decisió coherent amb el que diu la legislació espanyola, el Tribunal de Justícia de la Unió Europea i el Tribunal Constitucional", ha insistit.

   "Si jo no puc circular lliurement per un país que ha decidit que jo siga lliure doncs anem a posar-nos tots colorits d'una vegada", ha expressat el ministre. I ha resolt: "Diuen que més val un minut colorit que tota la vida groc".

Contador

Últimas noticias sobre estos temas

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià

Hemeroteca en Valencià d'Europa Press