À Punt anul·la diverses ofertes d'ocupació pública de les extintes CVMC i SAMC i aprova la RPT de la CACVSA

La Unió de Periodistes urgix a presentar una planificació "realista" que garantisca processos selectius "oberts i transparents"

Archivo - Arxiu - Seu d'À Punt
ROBER SOLSONA/EUROPA PRESS - Archivo
Europa Press C. Valenciana
Publicado: jueves, 18 junio 2026 17:34

   VALÈNCIA, 18 Jun. (EUROPA PRESS) -

   La Corporació Audiovisual de la Comunitat Valenciana (CACVSA) ha anul·lat determinades ofertes d'ocupació pública de les extintes Corporació Valenciana de Mitjans de comunicació (CVMC) i Societat Anònima de Mitjans de comunicació de la Comunitat Valenciana (SAMC), segons publica este dijous el Diari Oficial de la Generalitat (DOGV), que també arreplega l'aprovació de la relació de llocs de treball (RPT) de la CACVSA després de l'informe favorable de la Direcció general del Sector Públic de la Generalitat.

   En la primera resolució, signada pel director general d'À Punt, Francisco Aura, i amb data 1 de juny del 2026, s'indica que les diferents ofertes públiques d'ocupació de la CVMC i la SAMC van ser aprovades en un moment de coexistència de dues entitats per a la prestació del servici públic de radiodifusió i televisió d'àmbit autonòmic, però amb l'aprovació de la nova llei aprovada pel PP i Vox es va crear una única entitat, la CACVSA, a la qual s'han subrogat els treballadors d'ambdues empreses.

   Ara, "tenint en compte el temps transcorregut des de l'aprovació de les diferents ofertes públiques d'ocupació de la CVMC i SAMC sense que s'hagen executat íntegrament, superant fins i tot el termini previst en l'article 70 del reial decret 5/2015, i que, a més, aquelles van ser concebudes per a la cobertura de llocs de treball d'una estructura bicèfala composta per dos entitats diferents", resulta "evident que aquelles ja no responen a les necessitats de recursos humans de la CACVSA".

   Per tot això, el consell d'administració de la mateixa ha decidit anul·lar l'oferta pública d'ocupació de la CVMC per al 2019 amb l'excepció de diverses categories les convocatòries de les quals es troben en un "estat avançat d'execució", així com les ofertes de la SAMC per al 2020, per a processos d'estabilització derivats de la llei 20/2021 i per al 2023.

   També s'ordena la devolució de l'import de les taxes de drets d'examen que s'hagueren abonat, en aquells processos on haja finalitzat el termini de presentació d'instàncies.

   D'altra banda, el DOGV publica també este dijous la resolució, amb data 16 de juny del 2026, per la qual s'acorda l'aprovació i publicació de la relació de llocs de treball (RPT) de la CACVSA, després de l'informe favorable de la Direcció general del Sector Públic de la Generalitat.

"EVIDENCIA EL FRACÀS"

   Per la seua banda, la Va unir de Periodistes Valencians ha exigit a la direcció i als òrgans de govern de la CACVSA i la SAMC que expliquen "de manera clara" les causes que han conduït a aquesta situació i ha urgit al fet que presenten, "sense més demora", una planificació "realista" que garantisca processos selectius "oberts, transparents i ajustats als principis constitucionals". També ha reclamat una política de personal "orientada a l'estabilitat laboral, la professionalització de la plantilla i la defensa del servici públic de comunicació audiovisual valencià".

   El col·lectiu ha considerat que la publicació en el DOGV de l'acord d'anul·lació de determinades ofertes d'ocupació pública de la CACVSA i la SAMC evidencia "el fracàs de la gestió dels processos selectius de la radiotelevisió pública valenciana durant els últims huit anys".

   Un període en què, segons ha lamentat l'organització professional en un comunicat, "cap direcció ha sigut capaç d'impulsar i culminar amb garanties un procediment obert, transparent i ajustat als principis d'igualtat, mèrit i capacitat".

   Des de la Unió han recordat que fa anys que reclamen processos selectius "oberts, transparents, objectius i respectuosos amb els principis d'igualtat, mèrit i capacitat" i han criticat que, huit anys després de l'engegada de la radiotelevisió pública valenciana, "cap de les direccions que han estat al capdavant de la CACVSA i la SAMC ha sigut capaç d'impulsar i culminar un procés selectiu definitiu que permeta consolidar una plantilla estable".

   Esta situació, segons la Va unir, ha provocat "l'allargament innecessari de la temporalitat i la interinitat en nombrosos llocs de treball", la qual cosa ha generat "inseguretat laboral entre els professionals" i ha impedit "la creació d'ocupació estable en un servici públic essencial per a la ciutadania valenciana".

   La Unió ha considerat també "especialment preocupant" que, després de tots estos anys, la radiotelevisió pública "continue sense haver resolt de manera definitiva l'accés a la plantilla estructural", una qüestió "fonamental tant per a la qualitat del servici públic com per als drets laborals de les persones treballadores".

   A més, ha incidit que esta anul·lació arriba en un context "especialment delicat per a la plantilla, marcat per les últimes decisions adoptades en matèria d'organització i recursos humans i per les conseqüències derivades de la nova RPT, com els tres acomiadaments que es materialitzaran de manera imminent".

   "Mentre es tanquen definitivament uns processos selectius que mai han arribat a celebrar-se, la plantilla vas agafar amb preocupació a noves mesures que afecten l'estabilitat laboral i evidencien, un cop més, la carència de planificació estratègica dels recursos humans de la radiotelevisió pública valenciana", ha criticat.

   Per al col·lectiu professional, resulta "difícil d'entendre que, després de huit anys, no s'haja sigut capaç de generar ocupació estable mitjançant procediments oberts i transparents i que, al mateix temps, es plantegen reestructuracions i mesures que incrementen la incertesa sobre el futur professional de molts treballadors".

Contador

Últimas noticias sobre estos temas

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià

Hemeroteca en Valencià d'Europa Press