També preveu enllaçar la capital amb Sevilla i Màlaga amb els seus trens 'low cost' a partir de juny
MADRID, 27 Mar. (EUROPA PRESS) -
Renfe iniciarà les circulacions comercials del nou servici d'Avlo entre Madrid i Alacant aquest dilluns, 27 de març, amb bitllets que parteixen des dels 7 euros i que ja es poden adquirir en la seua pàgina web.
El nou servici de trens Avlo de Renfe oferirà quatre circulacions diàries (dos per sentit) entre Madrid i Alacant, la qual cosa suposa una oferta de 1.436 places al dia, segons ha informat l'operador ferroviari en un comunicat.
Les quatre rutes tindran parada a Albacete, i dos Avlo (un per sentit) pararan, a més, en les estacions de Cuenca Fernando Zóbel i Villena Alta Velocitat.
La comercialització serà en una única classe i la venda de bitllets es gestionarà a través d'un sistema dinàmic que ofereix el millor preu disponible a cada moment per al viatge sol·licitat.
Sobre el preu base, el client pot afegir servicis addicionals com a selecció de plaça, canvis o anul·lacions i equipatge addicional. El preu base inclou de manera gratuïta una maleta de cabina i una bossa de mà.
Els xiquets menors de 14 anys tindran una tarifa bàsica de 5 euros, encara que aquest bitllet sempre ha d'anar acompanyat de l'emissió d'un bitllet d'adult (un màxim de dos bitllets de xiquet per adult). Les famílies nombroses també podran obtindre descomptes del 20% en cas de categoria general i del 50% per a famílies nombroses de categoria especial.
El primer servici d'Avlo es va estrenar al juny de 2021 entre Madrid i Barcelona, amb parades a Guadalajara, Calataiud, Zaragoza, Lleida i Tarragona. Al febrer de 2022 va iniciar les seues operacions a València, amb parades a Conca i Requena-Utiel.
L'objectiu de la companyia és que els Avlo paren en totes les estacions dels principals corredors d'alta velocitat d'Espanya, una vegada es reben els trens demanats a Talgo de la sèrie 106, que es preveu ocórrega al llarg de 2023.
MÀLAGA I SEVILLA
Així mateix, Renfe té previst iniciar els servicis Avlo en el corredor sud el pròxim mes de juny, amb trens que uniran Madrid amb Sevilla i Màlaga i que tindran parades en totes les estacions intermèdies de cadascuna d'aquestes línies d'alta velocitat (Ciudad Real, Puertollano, Còrdova, Puente Genil i Antequera).
En principi, hi haurà quatre trens Avlo en el corredor sud: dos entre Madrid i Sevilla (un per sentit) i altres dos entre Madrid i Màlaga (un per sentit), encara que els horaris i parades encara no estan determinats.
Després de l'arribada a Andalusia, solament queda el corredor a Galícia, si bé aquest requerirà més temps, ja que l'ample internacional de via només arriba fins a Orense i per a arribar a la resta de Galícia cal canviar de tren o que aquest s'adapte (els Avril de Talgo podran fer-ho). Per la seua banda, l'alta velocitat a Extremadura i País Basc segueix en obres i estudis.