La reserva dels embassaments del Segura disminuïx al 53% i la dels del Xúquer baixa al 53,5%

Archivo - Arxiu - Embassament de Forata
REMITIDA ASOCIACIÓN DE INGENIEROS DE CAMINOS
Europa Press C. Valenciana
Publicado: martes, 8 septiembre 2026 15:26

   VALÈNCIA, 8 Sep. (EUROPA PRESS) -

   La reserva hídrica dels embassaments de la conca del Segura ha baixat fins al 53 per cent de la seua capacitat, la qual cosa suposa una reducció de 0,2 punts en l'última setmana, mentre que la dels del Xúquer s'ha reduït 0,8 punts fins a un 53,5% de la seua capacitat.

   Així ho mostren les dades del Ministeri per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic (Miteco) difosos este dimarts i consultats per Europa Press.

   En concret, el Segura compta amb 604 hectòmetres cúbics (hm3) d'una capacitat total d'1.140. Se situa per damunt del doble de la mitjana de l'any passat, que era de 238 hm3, i també per damunt de la mitjana de l'última dècada (310 hm3).

   Per la seua banda, els embassaments de la conca del Xúquer tenen en estos moments 1.522 hm3 d'una capacitat total de 2.846. No obstant això, se situa per damunt de la mitjana del passat any 1.440 hm3 i també és superior a la de l'última dècada (1.222 hm3).

    En el total estatal, la reserva hídrica espanyola està al 62,6% de la seua capacitat total. Els embassaments emmagatzemen actualment 35.073 hectòmetres cúbics (hm3) d'aigua, disminuint durant este període en 802 hm3 (l'1,4% de la capacitat total dels embassaments). Les precipitacions han sigut escasses en el vessant Atlàntic i pràcticament nul·les en el vessant Mediterrani. La màxima s'ha produït a Lugo amb 29,0 mm (29,0 l/m2).

    En total, hi ha sis conques per damunt del 70 per cent: les Conques internes de Catalunya (76,4%); les Conques internes del País Basc (76,2), Guadalete-Barbate (77,5); el Guadiana (73,2); el Guadalquivir (71,7) i Negre, Odiel i Pedres (71,6).

   La resta està per damunt del 50%: el Cantàbric Oriental (63); Cantàbric Occidental (64,3); Miño-Sil (63,7); Galícia Costa (57,6); Duero (57,1); Tajo (57,6); Conca Mediterrània Andalusa (66,5); Segura (53); Xúquer (53,5) i Ebre (52).

Contador

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià

Hemeroteca en Valencià d'Europa Press