La restauració de l'ermita de Sant Antoni Abad en Vilafermosa descobrix pintures del XV de gran valor

Pinturas en la ermita de Villahermosa del Río
GVA
Europa Press C. Valenciana
Actualizado: martes, 12 enero 2016 13:30

CASTELLÓ 12 Ene. (EUROPA PRESS) -

Les obres de restauració que s'estan fent en l'ermita de San Antonio Abad, en la localitat castellonenca de Vilafermosa, han tret al descobert unes pintures que daten dels segles XIV-XV de "gran valor i qualitat artística", segons ha informat en un comunicat la Generalitat, que ha destacat que existixen "poques troballes d'este interès i d'esta dimensió en tot el territori valencià, per la qual cosa es pot emmarcar entre els grans descobriments recents".

Tècnics dels servicis territorials de Castelló de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport han visitat la població per a conèixer l'estat que es troben les pintures, que estan ubicades en el quart tram de l'ermita.

Segons la Generalitat, les obres "seguixen els paràmetres del període del gòtic lineal, una tipologia de pintura que reflectix especialment dibuixos clars i precisos en l'obra i altres elements plàstics com la llum i l'espai". Alhora, existix un predomini clar de la línia que ressalta el contorn de les figures, que tenen en general poc volum i perspectiva.

Les pintures mostren tres escenes de les quals la principal, que és la central, sembla dedicada a sant Cristòfol, que travessa un riu amb els peus nu. La resta d'imatges estan encara en estudi per a saber les advocacions que representen. L'expressió de sant Cristòfol és de gran efecte i el tractament és naturalista.

Sant Antoni Abad és el nom de l'ermita protogòtica medieval de planta rectangular que es troba ubicada al municipi castellonenc de Vilafermosa. Per les seues característiques arquitectòniques és un exponent representatiu de les esglésies construïdes amb arcs diafragma i cobertes de fusta.

La portada principal és lateral i està situada en el quart tram, i està formada per un arc de mig punt. Tant la portada com els arcs dels primers trams indiquen que ha estat construïda al segle XIII.

Al llarg del mur en el qual se situa l'entrada lateral hi ha un espai format per una galeria de porxos des d'on es pot gaudir d'una vista panoràmica del municipi i el seu entorn.

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià