Sheinbaum enaltix a l'Exèrcit per l'operatiu contra 'El Mencho': "Ja hi ha més tranquil·litat"

El Govern mexicà confirma la mort de 25 agents de seguretat durant els enfrontaments amb el càrtel després de la mort de 'El Mencho'

Claudia Sheinbaum, presidenta de Mèxic.
Europa Press/Contacto/Luis Barron
Europa Press C. Valenciana
Publicado: lunes, 23 febrero 2026 18:03

   MADRID, 23 Feb. (EUROPA PRESS) -

   La presidenta de Mèxic, Claudia Sheinbaum, ha enaltit aquest dilluns a l'Exèrcit per l'operatiu que va matar al cap del Càrtel Jalisco Nova Generació (CJNG), Rubén Nemesio Oseguera Cervantes, àlies 'El Mencho', i per restablir l'ordre després que el grup criminal reaccionara amb disturbis per gran part del país.

   "Mèxic té unes Forces Armades extraordinàries, són homes i dones preparats, professionals, amb molta visió, molt patriotisme (...) Nostre major reconeixement. Mèxic ha de sentir-se orgullós de les nostres Forces Armades", ha elogiat la mandatària mexicana en la seua roda de premsa d'este dilluns.

   "Són grans homes i dones que sempre estan disposats a donar la vida pels altres", ha reconegut Sheinbaum, qui ha enviat les seues condolences als familiars dels agents que han mort durant els enfrontaments de les últimes hores amb el citat càrtel, que es van produir en gran part del país.

    Així, ha aclarit que l'objectiu era la seua captura i la dels qui li acompanyaven i que si 'El Mencho' va ser abatut va ser perquè les forces de seguretat, "en el marc de la llei i la Constitució", van respondre a una agressió prèvia.

    Sheinbaum ha destacat que "ja hi ha més tranquil·litat" i que s'està treballant de manera coordinada per a garantir la pau i la seguretat. Així mateix, ha reiterat que l'operació va ser realitzada de manera exclusiva per les forces de seguretat mexicanes després que s'especulara amb la participació d'Estats Units.

   En canvi, ha matisat que sí va haver-hi "intercanvi d'informació" amb Estats Units, encara que ha insistit que "tota l'operació", des de la seua planificació fins a la seua resolució és obra de les forces de la Defensa mexicana.

    D'igual forma, la presidenta ha informat que s'ha aconseguit restablir l'activitat que es va veure interrompuda en les últimes hores per la violenta resposta del càrtel a l'operació que va acabar amb el seu líder en el municipi de Tapalpa, en l'estat de Jalisco. "Amanecimos sense cap bloqueig en cap carretera", ha celebrat.

MÉS DE 60 MORTS, 25 D'ELLS AGENTS, EN XOCS AMB EL CÀRTEL

   Durant la roda de premsa, el ministre de Defensa, el general Ricardo Trevilla, ha donat més informació sobre com es va produir l'operació i ha confirmat la mort de huit membres en l'atac inicial de la guàrdia personal de 'El Mencho', qui va acabar morint per les ferides quan era traslladat a Ciutat de Mèxic.

   El general Trevilla ha informat al seu torn de la mort d'Hugo César Macías, àlies 'El Tuli', considerat la persona de major confiança de 'El Mencho', operador logístic i financer de l'organització, durant un operatiu paral·lel en el municipi del Grullo, també a Jalisco.

   Visiblement afectat, ha lloat el treball dels agents que han mort durant les últimes hores. "Un reconeixement al nostre personal militar, que va realitzar una operació exitosa (...) van complir la seua missió i es va demostrar la fortalesa de l'Estat mexicà. D'això no hi ha dubte", ha emfatitzat.

Contador

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià

Hemeroteca en Valencià d'Europa Press