VALÈNCIA, 4 Dic. (EUROPA PRESS) -
El subdirector general d'Emergències, Jorge Suárez, ha arribat als jutjats de Catarroja per a declarar, en qualitat de testimoni, davant de la jutgessa que investiga la gestió de la catastròfica dana, que ha deixat 230 víctimes mortals en la província de València i nombrosos danys materials.
Suárez s'ha presentat en l'òrgan judicial a les 9 hores --estava citat a les 9.30 hores-- i ha declinat fer declaracions als mitjans de comunicació que esperaven en la porta.
La declaració de Suárez és molt esperada atès que es tracta del tècnic de més alt rang en el Centre de Coordinació d'Emergències (CCE) que es va reincorporar el 29 d'octubre --dia de la barrancada-- al seu lloc després d'uns dies d'unes vacances.
A més, el testimoni va acompanyar a l'exconsellera de Justícia i Interior investigada en la causa, Salomé Pradas, durant la jornada del 29 d'octubre i en el Cecopi.
Precisament Suárez, junt amb l'exinspector en cap del Consorci Provincial de Bombers de València José Miguel Basset, són les dos persones sobre les quals diferents dirigent polítics han derivat la responsabilitat en la presa de decisions el dia de la dana.