Taxistes convoquen aturs i manifestacions a la Comunitat Valenciana el 4 de novembre davant "desistiment" del Consell

Archivo - Arxiu - Taxi
HALBERGMAN/ ISTOCK - Archivo
Europa Press C. Valenciana
Publicado: jueves, 16 octubre 2025 18:51

   VALÈNCIA, 16 Oct. (EUROPA PRESS) -

   La Confederació de Taxistes Autònoms de la Comunitat Valenciana ha convocat aturs, manifestacions i concentracions per al 4 de novembre davant de la, al seu juí, "desistiment total" per part de la Conselleria de Transports.

   En un comunicat, han acusat a la Conselleria de "no incoar expedients sancionadors a les multinacionals que incomplixen les normes a la Comunitat Valenciana" i han assegurat que compten amb sentències probatòries; i de concedir "centenars de VTC incomplint requisits essencials".

   Igualment, la Confederació ha sostingut que Transports no li facilita "informació essencial" en els processos de concessió i ha denunciat que les VTC "fan servicis urbans sense autorització, saltant-se totes les normes de Transport" i que hi ha "centenars de VTC d'altres comunitats" treballant en l'autonomia valenciana malgrat que "no poden fer-ho", davant del que consideren que "no s'actua amb contundència".

   A més, han censurat que "la majoria" de localitats valencianes "no tenen un Servei d'Inspecció format ni mínimament dotat". Així, han retret que el sector del taxi "porta anys patint competència deslleial i intrusisme de forma descarada i generalitzada".

   En este context, la Confederació ha avançat que no descarta "interposar querelles penals per desistiment de funcions o prevaricació contra els responsables de l'administració si això no canvia ja", perquè es perjudica a "més de 7.000 famílies" que viuen del taxi a la Comunitat Valenciana i es "beneficia a quatre multinacionals que ni tan sols tributen a Espanya".

   Per això, han anunciat un calendari de protestes durant el matí del 4 de novembre, amb concentracions, aturs i manifestacions en tots els municipis i àrees de prestació de tota la Comunitat Valenciana, així com una concentració de protesta en la Conselleria de Transports.

Contador

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià