Sebastian Christoph Gollnow/dpa
BARCELONA, 21 May. (EUROPA PRESS) -
La vicepresidenta executiva de Transició Neta, Justa i Competitiva de la Comissió Europea (CE), Teresa Ribera, ha ratllat textualment de tragèdia de proporcions gegantesques els atacs d'Israel a la franja de Gaza dels últims dies: "Si no ho és, s'assembla molt a un genocidi".
Ho ha dit hui dimecres en una entrevista de Ser Catalunya arreplegada per Europa Press, en la qual Ribera ha assegurat que el que s'està vivint té "pocs precedents", després que la Unió Europea (UE) anunciara este dimarts que revisarà l'acord d'associació amb Israel.
Ribera també ha lamentat que els temps de la UE per a respondre a Israel estan marcats per la dificultat per a aconseguir "unanimitat".
"L'acció exterior, la política exterior requerix unanimitat en la presa de decisions, en les sancions, les posicions, i, probablement, han dificultat enormement les interpretacions de les relacions històriques d'alguns dels Estats membres amb Israel", ha expressat.
ESTATS UNITS, UN "ALIAT"
Preguntada per si veu a Estats Units com un aliat o una amenaça per a la UE, ha expressat que este país "tradicionalment ha sigut un aliat" però que, en l'actualitat, està activant una política exterior no particularment amistosa, en les seues paraules.
Per això, ha demanat "no sucumbir a una pressió unilateral" per part de l'executiu nord-americà de Donald Trump.
DANA
Preguntada per si s'ha fet un ús partidista de les responsabilitats a conseqüència de la dana del 29 d'octubre del 2024 a la Comunitat Valenciana, ha apuntat que no veu "tan complicat" generar un sistema d'alerta protegisca a la població.
"Suposa un drama veure que un país que té les capacitats i els coneixements per a poder generar estes alertes no les duga a terme", ha dit.