Transports fixa uns servicis mínims del 88% en l'aeroport d'Alacant per a la vaga d'easyJet d'esta setmana

Archivo - Arxiu - Avió d'easyJet.
Soeren Stache/dpa - Archivo
Europa Press C. Valenciana
Publicado: martes, 24 junio 2025 12:08

   MADRID/VALÈNCIA, 24 Jun. (EUROPA PRESS) -

   El Ministeri de Transports ha fixat uns servicis mínims que van del 81% al 90% per a la vaga convocada per USO per als tripulants de cabina de passatgers (TCP) d'easyJet dels dies 25, 26 i 27 de juny.

   En concret, el decret de servicis mínims del Ministeri de Transports assigna uns servicis mínims del 86% a Barcelona; del 90% a Màlaga; del 88% a Alacant i del 81% a Palma de Mallorca.

    Des del sindicat convocant, consideren que aquests serveis mínims són "abusius". El secretari general d'USO en easyJet, Pier Luigi Copello, assenyala que "com era d'esperar" aquesta resolució "no només limita, sinó que directament nega el dret a vaga".

   Segons USO, en la pràctica, dels més de 90 vols planificats per a ser operats per tripulació espanyola durant les jornades de vaga només 12 d'ells no estaran protegits com a serveis mínims. No obstant això, l'empresa els ha cancel·lat prèviament.

   A més, USO critica que l'empresa "ha pres mesures extremes per a intentar neutralitzar la vaga". Des d'USO en easyJet, denuncien que s'estan posicionant tripulacions senceres des de l'estranger per a substituir qualsevol possible absència de personal espanyol, i es preveu l'eixida de vols amb tripulacions reduïdes (només 3 tripulants en comptes dels 4 exigits) i fins a 150 passatgers per vol.

   També ressalten que l'aerolínia "ha llançat una campanya de pressió i amenaces contra companys" que estan de baixa mèdica coincidint amb els dies de vaga indicant que "poden haver de sotmetre's al reconeixement mèdic de l'empresa".

   "L'actitud de l'empresa no pot qualificar-se d'una altra forma que nefasta i inhumana", ha assenyalat Copello.

   Este dimecres, els TCP d'easyJet estan cridats a participar en concentracions en les bases de la companyia a Espanya, situades a Barcelona, Palma de Mallorca, Alacant i Màlaga.

Últimas noticias sobre estos temas

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià

Hemeroteca en Valencià d'Europa Press