Trump afirma que espera que la fi de la guerra amb Iran "estiga a prop" i insistix que Teheran "vol un acord"

Archivo - Arxiu - El president d'Estats Units, Donald Trump, en una fotografia d'arxiu
Marek Ladzinski / Zuma Press / Europa Press / Cont
Europa Press C. Valenciana
Publicado: jueves, 17 septiembre 2026 11:42

   MADRID, 17 Sep. (EUROPA PRESS) -

   El president d'Estats Units, Donald Trump, ha afirmat que espera que la fi de la guerra amb Iran "estiga a prop" i ha insistit que Teheran "vol aconseguir un acord", enmig de l'estancament de les converses intervingudes per Pakistan per a posar fi al conflicte obert al febrer per l'ofensiva llançada per Estats Units i Israel contra el país asiàtic.

   "Tant de bo estiguem prop del final de la guerra", ha dit en declaracions a la premsa. "Volen arribar a un acord, ja veurem com ix. Iran té moltes ganes d'arribar a un acord", ha destacat, malgrat les reiterades negatives de Teheran a un pacte si no s'accepten els seus termes i els pactes en el memoràndum d'entesa de juny.

   Trump no s'ha pronunciat no obstant això sobre les informacions del portal Axios sobre una possible reunió la setmana que ve amb líders de països del golf Pèrsic en els marges de l'Assemblea General de Nacions Unides, presumptament per a abordar el conflicte i l'etapa posterior a la guerra.

   El propi Trump va afirmar la setmana passada que la guerra a Iran acabarà "just després" de les eleccions de mig mandat del 3 de novembre, mentre que el seu vicepresident, JD Vance, va indicar el dimarts que el conflicte "entrarà en una fase molt diferent dins d'un parell de mesos", en referència a les 'midterms'.

   Les converses entre Iran i Estats Units porten setmanes sense registrar avanços, entre denúncies creuades sobre incompliments del memoràndum d'entesa signada al juny a Pakistan i intercanvis puntuals d'atacs, especialment per les tensions entorn de la navegació a l'estret d'Ormuz i el seu impacte sobre l'economia mundial.

Contador

Últimas noticias sobre estos temas

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià

Hemeroteca en Valencià d'Europa Press