Trump recalca que no signarà un acord amb Iran que no siga "gran i significatiu"

Reclama a països d'Orient Pròxim que se sumen als 'Acords d'Abraham' i planteja que Iran també ho faça

El president d'Estats Units, Donald Trump, en una fotografia d'arxiu
Europa Press/Contacto/Yuri Gripas - Pool via CNP
Europa Press C. Valenciana
Publicado: lunes, 25 mayo 2026 15:19

   MADRID, 25 May. (EUROPA PRESS) -

   El president d'Estats Units, Donald Trump, ha subratllat ESTE dilluns que no signarà un acord amb Iran que no siga "gran i significatiu" i ha incidit que "serà exactament ho contrarie" de l'històric pacte nuclear signat amb Teheran eL 2015, que Washington va abandonar unilateralment el 2018 durant el seu primer mandat.

   "L'acord amb Iran serà un de gran o significatiu, o no hi haurà acord. Serà exactament ho contrarie del desastre que va suposar el Pla d'Acció Integral Conjunt --nom oficial de l'acord deL 2015-- negociat per la fallida Administració Obama, que va suposar un camí directe i obert per a Iran cap a les armes nuclears. No, no aconseguisc acords com este", ha manifestat en un missatge en xarxes socials.

   Així, ha carregat contra els demòcrates que estan criticant el possible pacte i que "no saben res de l'acord potencial" que es negocia amb Iran, "coses que ni tan sols s'han negociat encara". Trump ha afirmat que el Partit Demòcrata "ha perdut el rumb" i "critica constantment cadascuna de les fantàstiques victòries" que aconseguix l'inquilí de la Casa Blanca.

    Poc després, ha incidit que "les negociacions amb la República d'Iran marxen bé" i ha reiterat que "només serà un gran acord per a tots, o no hi haurà acord i serà una volta al capdavant del batalla i els trets, però més intens i amb més fermesa que abans". "Ningú vol això", ha subratllat.

   El mandatari ha desvetlat que durant les seues converses del dissabte amb líders d'Aràbia Saudita, Unió dels Emirats Àrabs (EAU), Qatar, Pakistan, Turquia, Egipte, Jordània i Bahréin va traslladar a aquests països que "hauria de ser obligatori que estos països, com a mínim, se sumen de forma simultània als 'Acords d'Abraham'", en referència a un reconeixement a Israel.

   "Els països sobre els quals s'ha discutit són Aràbia Saudita, EAU, Qatar, Pakistan, Turquia, Egipte, Jordània i Bahréin", ha especificat. EAU i Bahréin ja van signar els 'Acords d'Abraham' el 2020, mentre que Egipte i Jordània van signar acords de pau el 1979 i 1994, respectivament.

   En este sentit, ha reconegut que "és possible que un o dos tinguen raons per a no fer-ho, i això seria acceptable, però la majoria han d'estar preparats, tenir voluntat i ser capaces de fer que este acord amb Iran es convertisca en un esdeveniment més històric del que seria d'una altra forma".

   "Els 'Acords d'Abraham' han demostrat ser, per als països implicats --als quals se sumen el Marroc, Kazakhstan i Sudan, que no obstant això no ha arribat a ratificar la seua entrada--, un impuls a nivell financer, econòmic i social, fins i tot durant aquest període de conflicte i guerra, durant el qual els membres actuals no han suggerit la seua eixida ni s'han donat una pausa", ha argumentat el cap de la Casa Blanca.

   "La raó per a això és que els 'Acords d'Abraham' han sigut genials per a ells, i ho seran encara més per a tots, portant vertader poder, força i pau a Orient Pròxim per primera vegada en 5.000 anys. Serà un document respectat com cap altre signat anteriorment en qualsevol lloc del món", ha esgrimit.

Contador

Últimas noticias sobre estos temas

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià

Hemeroteca en Valencià d'Europa Press