MADRID, 6 Jun. (EUROPA PRESS) -
Les autoritats ucraïneses estimen que unes 40.000 persones han d'evacuar les zones que poden quedar anegadas per la destrucció de la presa de Nova Kajovka, en la regió de Kherson, si bé en la seua majoria es tracta de veïns d'àrees ocupades per Rússia.
La fiscal general adjunta, Viktoriya Litvinova, ha explicat que més de 17.000 persones estan pendents d'evacuació en els territoris que controla Ucraïna, mentre que altres 25.000 es veurien afectades en les zones gestionades per autoritats prorusses, informa l'agència UNIAN.
El servici d'emergències d'Ucraïna havia confirmat fins a les 15.00 (hora local) l'evacuació d'unes 1.300 persones, si bé la xifra previsiblement augmentarà, ja que són un total de 80 les localitats afectades per la pujada del nivell de l'aigua en el riu Dniéper.