Jorge Gil - Europa Press - Archivo
VALÈNCIA, 20 Jun. (EUROPA PRESS) -
L'Ajuntament de València ha preparat un dispositiu especial per a la nit de Sant Joan que compta amb més de 700 efectius de diferents servicis municipals i delegacions per a garantir la seguretat, la salubritat i la mobilitat en les platges de la ciutat durant les celebracions previstes per a la matinada del dia 24.
L'operatiu específic de seguretat, coordinat per la Policia Local, comptarà amb la presència de més de 300 agents del cos policial, que s'encarregaran que la nit transcórrega amb tota normalitat. La major part del contingent, un total de 230 agents, estaran desplegats en les platges del nord, i els 70 restants ho faran en les del sud, ha informat el consistori en un comunicat.
En el litoral nord hi haurà un Lloc de Comandament Preventiu (PMP), que agruparà tots els dispositius de seguretat, Bombers i Protecció Civil, situat en la coneguda com a 'esplanada dels dofins', des de les 20.00 hores del dia 23 fins a les 06.00 del dia 24, on s'instal·larà també una carpa que funcionarà com a punt de coordinació, denúncia o recollida.
A més, la reguarda de la Policia Local Malva-rosa/Cabanyal romandrà obert de manera ininterrompuda. La Policia Local també desplegarà drones de vigilància preventiva tant en les platges de nord com en les del sud i l'operatiu explicarà també amb el suport de la Unitat Canina d'Operacions Policials (UCOP) en tasques de vigilància. Per la seua banda, el Grup d'Atenció al Maltractament (GAMMA) situarà una furgoneta d'assistència amb el suport d'un vehicle de servici junt amb l'hotel Les Arenes.
Mentre, Igualtat situarà quatre Punts Violeta en les platges del marítim per a oferir informació, assessorament i prevenció davant de possibles delictes contra la llibertat sexual. Estaran situats en el passeig marítim, en l'encreuament amb el carrer del Doctor Marcos Sopena, en la posta sanitària 3 de Cruz Roja, en l'estàtua dels dofins en l'encreuament amb els carrers de la Séquia de la Cadena i de José Ballester Gozalvo i una quarta a l'altura del carrer de Vicent la Roda.
DRONS PER A VIGILAR LES PLATGES DEL SUD
Paral·lelament, des del departament de Bombers es prestarà especial atenció a les platges del sud, en les quals està prohibit encendre fogueres. A més dels efectius del parc de bombers del Saler, es mobilitzara la unitat de drons per a vigilar qualsevol incidència que puga produir-se durant la nit i garantir en tot moment la seguretat del Parc Natural de la Devesa-El Saler.
El regidor de Policia Local i Mobilitat, Jesús Carbonell, ha explicat que l'operatiu preventiu està conformat perquè la nit de Sant Joan discórrega "amb tranquil·litat i sense incidències", al mateix temps que ha subratllat la importància de respectar "les indicacions i consells que es llancen des de l'Ajuntament, des dels Cossos i Forces de Seguretat, i des dels servicis de neteja i sanitaris".
L'edil ha destacat també el dispositiu extraordinari de mobilitat que ha preparat l'EMT, "amb més de 184.000 places per a facilitar el transport públic a les milers de persones que, com cada any, acudiran a gaudir de la nit de Sant Joan en les platges de la ciutat de València".
REFORÇ DEL TRANSPORT PÚBLIC
De fet, EMT València incrementarà la seua capacitat de transport públic per a la nit de Sant Joan en les línies de platja ja reforçades amb més de 12 milions de places per a la campanya d'estiu. Així, perquè els ciutadans que ho desitgen puguen accedir de manera eficaç fins a totes les platges de la ciutat, la companyia municipal ha activat un total 184.000 places.
Este servici especial de la Nit de Sant Joan s'activarà a les 16.00 hores del dilluns 23 de juny i es perllongarà durant tota la matinada del 24, fins a les 09.00 del dimarts, en les línies 18, 19, 23, 24, 25, 31, 32, 92, 93, 95, 98 i 99. El dispositiu de reforç inclou freqüències de pas en bona part d'estes línies de fins a cinc minuts en les hores punta, tant d'anada com de tornada.
Així, durant tota la vesprada del dilluns 23, i les primeres hores del dimarts, es podrà arribar amb el transport públic reforçat al màxim fins a totes les platges valencianes. Amb les línies 18, 19, 32, 92, 93, 95, 98 i 99 es pot accedir fins a les platges de les Arenes, Cabanyal-Canyamelar i Malva-rosa. Amb la línia 31 es pot circular fins a les platges de la Malva-rosa i la Patacona. I la línia 23 arriba fins a la platja de Pinedo, igual que les línies 24 i 25. A més, estes dos últimes línies també circulen fins a les platges del Saler i el Perellonet/Perelló, respectivament.
Amb la finalitat de proporcionar una informació "més propera" a la ciutadania, durant la realització d'este servici EMT disposarà cinc punts informatius al llarg del passeig marítim, on personal d'informació oferirà el suport necessari i resoldrà els dubtes de les persones usuàries.
El també president de l'EMT i regidor de Mobilitat, Jesús Carbonell, ha ressaltat que un any més la companyia realitza "un gran desplegament per a oferir a la ciutadania la possibilitat de gaudir la celebració de la Nit de Sant Joan en les platges de València fent ús dels autobusos urbans per als seus desplaçaments".
"L'oferta de places d'enguany supera la d'exercicis anteriors i posa de manifest l'aposta d'esta corporació per una mobilitat urbana sostenible i segura a l'altura d'una ciutat com la nostra", ha valorat.
REPARTIMENT DE LLENYA
D'altra banda, l'Ajuntament també ha previst nou punts de repartiment gratuït de llenya per a les tradicionals fogueres de Sant Joan, a partir de les 19.30 hores. En total, es repartiran unes 25 tones de llenya, que es transportaran en cinc camions i una retroexcavadora. Els camions de repartiment eixiran el dilluns 23 a partir de les 16.00 hores cap al passeig marítim, amb un freqüència estimada d'eixida de 20 minutos.
Els nou punts de distribució, que s'estendran al llarg del passeig marítim, estaran senyalitzats i closos, i la llenya que es repartirà procedix de la poda de l'arbrat urbà de l'últim hivern, que s'ha trossejat per a convertir-la en unitats fàcilment manipulables per part de les persones usuàries.
SALVAMENT, SOCORRISME I ASSISTÈNCIA SANITÀRIA
Respecte al dispositiu de salvament, socorrisme i assistència sanitària, les postes sanitàries de les platges del nord treballaran de forma ininterrompuda des de les 10.00 hores del dia 23 fins a les 07.00 del dia 24. I en les platges del sud, les postes sanitàries estaran disponibles fins a les 3.00 hores de la matinada del dia 24. A més, hi haurà un hospital de campanya i quatre ambulàncies disponibles, dos de suport vital bàsic i altres dos de suport vital avançat, i, igualment, se situaran 95 sanitaris químics.
NETEJA
I quant a l'operatiu de neteja, l'Ajuntament ha dissenyat un pla especial per a esta data, que arrancarà el mateix dilluns 23 de juny i conclourà el dimecres 25. La previsió per a les platges del litoral nord de la ciutat (Cabanyal i Malva-rosa) és un contingent de més de 200 persones, la qual cosa suposa un increment del 5% respecte a l'any anterior, assistits per mitjans materials.
Concretament, treballaran nou tractors amb pala mecànica, dos camions recol·lectors 4x4 per a retirada de borses de residus de l'arena, dos tractors amb màquines neteja-arenes, quatre vehicles cisterna de aigualeig (en el passeig marítim i voltants), set graneres mecàniques, nou caixes de 20x3 per a dipositar els residus de les fogueres, i tres camions ganxo per a retirar-les, a més del personal conductor de tots estos vehicles. A partir de les 4.00 del dimarts 24 de juny s'iniciarà la neteja de l'arenai sobre les 8.30 es preveu que les platges ja estiguen completament netes.