Urtasun no veu urgent que el Rei visite Ceuta i critica la "vergonyosa" actitud de PP i Vox en esta crisi

El ministre de Cultura i portaveu de Sumar, Ernest Urtasun, intervé en una compareixença davant dels mitjans de comunicació, a 31 d'agost del 2026, a Madrid (Espanya).
Alberto Ortega - Europa Press
Europa Press C. Valenciana
Publicado: miércoles, 2 septiembre 2026 13:30

   MADRID, 2 Sep. (EUROPA PRESS) -

   El ministre de Cultura, Ernest Urtasun, ha considerat que la visita del Rei Felip VI a Ceuta "no és urgent" en afirmar que la prioritat ara és que la ciutat autònoma recupere la normalitat, que al seu juí passa per reubicar a la Península als migrants, especialment als menors no acompanyats, una cosa que va a insistir a demandar al PSOE.

   També ha acusat al líder del PP, Alberto Núñez Feijóo, de "instrumentalitzar" esta crisi i als presidents autonòmics del PP de bloquejar l'opció de trasllats d'estos migrants entre les diferents comunitats. De fet, ha qualificat de "vergonyosa" el comportament tant de 'populars' com de Vox.

   En declaracions a TVE, recollides per Europa Press, Urtasun ha remarcat que Felip VI fa les seues visites en acord amb el Govern i que en el passat ja hi ha hagut visites de la Casa Real tant a Ceuta com a Melilla.

   "Si hi ha acord entre l'Executiu i Casa Real, doncs estes visites es poden produir", ha declarat Urtasun qui és conscient que este eventual acte ha despertat debat però no li sembla que siga ara alguna cosa urgent, sense voler "minimitzar" la importància institucional que pot tenir esta visita.

   Així, ha postil·lat que el més urgent és que Ceuta reprenga la normalitat, sobretot a les portes de l'inici del curs escolar, i ha afirmat que el Govern està bolcat en això amb el paquet d'ajudes aprovat pel Consell de Ministres.

   El dirigent de Sumar ha reiterat que van a insistir al PSOE en la necessitat de reubicar als migrants a la Península, en sostenir que hi ha places disponibles per a atendre'ls i poder tramitar expedients d'asil des dels diferents punts del país.

CÀRREGA CONTRA L'OPOSICIÓ

   Qüestionat per les concentracions de suport a Ceuta convocades per la Federació Espanyola de Municipis i Províncies (FEMP) i que compten amb el suport del PP, el titular de Cultura ha dit que tothom té dret a convocar les manifestacions que consideren oportunes, però que li sembla "vergonyosa" l'actitud de l'oposició quant a esta crisi.

   És més, ha criticat que Feijóo es dedica a donar "lliçons tot el dia del que cal fer a Ceuta" però manté a tots els seus presidents autonòmics "bloquejant la reubicació" de migrants.

   "Si el senyor Feijóo volguera ajudar reuniria als presidents de les comunitats autònomes i els diria que oferiren places d'acolliment, cosa que ha fet, per exemple, i vull posar-ho en valor, i encara que no siga del meu partit, el president de la Generalitat, Salvador Illa", ha remarcat Urtasun.

Contador

Últimas noticias sobre estos temas

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià

Hemeroteca en Valencià d'Europa Press