El València CF tanca l'exercici econòmic 24-25 amb beneficis de 2,2 milions abans d'impostos

L'escut del València Cf
VALENCIA CF
Europa Press C. Valenciana
Publicado: lunes, 17 noviembre 2025 16:34

   BARCELONA/VALÈNCIA, 17 Nov. (EUROPA PRESS) -

   El València CF ha tancat l'exercici econòmic 2024-25 amb un resultat positiu abans d'impostos de 2,2 milions d'euros, segons ha revelat este dilluns el club 'taronja', que presentarà estos resultats en la Junta General Ordinària d'Accionistes del pròxim dimecres 17 de desembre.

   L'entitat valencianista ha publicat un avanç dels comptes anuals del club, consolidant la senda de beneficis que es va obtenir en l'exercici anterior. Una de les claus ha sigut el resultat d'explotació positiu de 23,8 milions d'euros, que supera per 7,8 milions d'euros de l'últim exercici.

   Este resultat positiu arriba a pesar que s'ha produït una disminució en els ingressos de la xifra de negoci, que el curs passat van ser de 103,7 milions d'euros enfront dels 106,9 obtinguts l'exercici anterior.

   Les principals causes han sigut la reducció dels ingressos per drets televisius per la classificació esportiva de l'equip en LaLiga EA Sports durant els últims anys, així com el repartiment per l'acord amb el fons 'CVC' per a esta temporada 24-25.

   Mentre, les despeses d'explotació ordinaris sense explicar amortitzacions han ascendit fins als 114,5 milions d'euros. Este augment del cost de la plantilla esportiva ve provocat per la destitució del cos tècnic de Rubén Barreja i el cost de les noves incorporacions per a suplir les baixes de llarga durada.

   L'entitat 'taronja' destaca també la represa de les obres del Nou Mestalla després de més de 15 anys. El club valencià ha explicat el finançament per a la qual serà la seua nova casa el 2027, utilitzant part dels ingressos futurs del nou estadi per al repagament del préstec al fons de titulización constituït per a estos efectes. Este fons ha finançat l'operació mitjançant l'emissió de bons per import de 237 milions d'euros a 28 anys, sent tres anys de carència i a un tipus fix del 5,82 per cent.

   Este mètode de finançament ha sigut possible gràcies a que el club 'taronja' ha fet efectiva en l'exercici una reestructuració del deute corporatiu que ha consolidat la seua posició d'estabilitat econòmica. Això s'ha efectuat gràcies a l'execució d'un finançament a llarg termini de 121,3 milions d'euros.

   També ha dut a terme un préstec pont de 65 milions d'euros que ha sigut cancel·lat dins del propi exercici amb el finançament del Nou Mestalla. Amb estes dos operacions, s'han liquidat tots els deutes corporatius financeres existents i s'han alliberat els impostos vigents sobre les mateixes, inclosa la hipoteca sobre el Camp de Mestalla.

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià