València connectarà amb 108 aeroports aquest estiu i creixerà un 11% en places aèries

Archivo - Arxiu - Imatge de turistes en l'aeroport.
GVA - Archivo
Europa Press C. Valenciana
Publicado: viernes, 15 mayo 2026 11:31

   VALÈNCIA, 15 May. (EUROPA PRESS) -

   La ciutat de València connectarà amb 108 aeroports el pròxim estiu i creixerà un 11 per cent en places aèries, segons ha informat en un comunicat l'ajuntament de la capital valenciana, que ha detallat que entre les rutes previstes "destaquen dues connexions inèdites: Rabat i Hèlsinki".

    Així mateix, ha apuntat que hi ha dotze noves respecte a la temporada d'estiu anterior, amb el que "es reforça la diversificació de destinacions i s'amplia l'oferta fins a quasi 4,7 milions de places".

    Des del consistori han assegurat, atenent a l'anunciat per la Fundació Visit València, que esta ciutat "afronta la temporada d'estiu 2026 amb xifres rècord en connectivitat aèria".

    L'aeroport valencià operarà un total de 108 rutes que acostaran la ciutat a 32 mercats internacionals a través de 40 aerolínies, ha concretat l'administració local, que ha assegurat que d'esta manera es "consolidarà el seu posicionament com un de les destinacions millor connectades del Mediterrani".

    En total, l'aeroport de València aconseguirà les 4.697.020 places disponibles durant la pròxima temporada d'estiu, la qual cosa suposa un increment de l'11 per cent respecte a l'any passat. Entre aquestes rutes, estan les dues "connexions inèdites fins hui" amb Rabat i Hèlsinki i les altres dotze novetats respecte a la temporada d'estiu anterior.

    Això "reforça la diversificació de destinacions i amplia les possibilitats tant per a visitants com para residents", ha subratllat el consistori Entre les noves connexions previstes per a esta temporada es contemplen els vols de Finnair a Hèlsinki i l'ampliació de l'operativa de Wizz Air amb rutes a Londres Luton i Gatwick, així com a Venècia, Torí i Iai, a Romania.

    Per la seua banda, Volotea sumarà destinacions com Florència, Bordeus i Lille, i ITA Airways connectarà València amb Roma. També s'incorporen noves rutes operades per Donen Air a Bucarest Bacau, Israir a Tel Aviv, Ryanair a Rabat i Varsòvia Modlin, i Air Nostrum a Melilla.

    La presidenta de la Fundació Visit València i regidora de Turisme, Innovació i Captació d'Inversions en esta ciutat, Paula Llobet, ha destacat "el bon comportament de la connectivitat i el seu impacte en la reducció de l'índex de dependència de l'aeroport, que se situa en 12 sobre 100".

    "Este indicador reflectix l'alt grau de diversificació de la xarxa de connexions i permet un major marge de maniobra davant de possibles escenaris d'inestabilitat", han subratllat, alhora que han detallat que estes dades poden consultar-se en FOCUS, el Sistema d'Intel·ligència Turística de la Fundació Visit València.

   "La connectivitat de cara a l'estiu és clau per al sector turístic, però també per als valencians, que representen el 38 per cent dels usuaris de l'aeroport. Les noves rutes contribuiran a millorar la temporada turística i, al mateix temps, amplien les opcions de viatge per a la ciutadania", ha manifestat Llobet.

    La regidora ha afirmat que estos resultats "són fruit d'una estratègia sostinguda per la Fundació Visit València, centrada en la diversificació de mercats i basada en una cuidada planificació".

   "El nostre objectiu és consolidar-nos com un hub mediterrani ben connectat. Apostem pel nord d'Europa i Amèrica, i este estiu València enllaça ja amb les quatre capitals escandinaves i amb Mont-real (Canadà), gràcies a esta aposta per la connectivitat", ha exposat.

Contador

Últimas noticias sobre estos temas

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià

Hemeroteca en Valencià d'Europa Press