Valenciaport assumeix la presidència del Comité de Cooperation & Partnership de MEDPorts

Archivo - Arxiu - VALENCIAPORT ASSUMEIX LA PRESIDNCIA DEL COMITÉ DE COOPERATION & PARTNERSHIP
VALENCIAPORT - Archivo
Europa Press C. Valenciana
Publicado: viernes, 9 junio 2023 12:21

   VALNCIA, 9 Jun. (EUROPA PRESS) -

   Valenciaport ha sigut triada per l'associació MEDports com a centre de referncia del sector del transport marítim per al desenvolupament de plans de digitalització, formació i cooperació. El responsable de Relacions Internacionals i Polítiques Europees de Valenciaport, Manuel Rodríguez, ha sigut nomenat president del Comité de Cooperation & Partnership.

   MEDports, entitat integrada per 25 autoritats porturies del Mediterrani que aglutinen el 70 per cent del trnsit marítim de l'rea, acaba de celebrar una assemblea general en la qual s'ha aprovat la seua reorganització.

   L'Assemblea compta amb tres grups de treball, entre ells el Comité de Cooperation & Partnership, dedicat a treballar els temes de cooperació, digitalització i formació, i que fins ara estava presidit per l'Autoritat Porturia de Barcelona i que ara lidera Valenciaport. En l'Assemblea de MEDports també s'ha aprovat l'admissió com a membres associats de la Fundació Valenciaport i de l'Escola Europea.

   L'objectiu de l'organització, fundada el 2018, és impulsar la collaboració entre els ports mediterranis per a afrontar els nous reptes del comer internacional i la logística, alhora que posa en relleu la centralitat i la importncia del Mediterrani en els nous fluxos mundials de comer.

   Els ports que formen part d'aquest organisme de projecció internacional són els de Algesires, Arzew, Barcelona, Bastia, Bejaia, Beirut, Cartagena, Civitaveccia, Damiette, Luka Loper, Malta Freeport, Marsella Fos, la Oficina de la Marina Mercante de Túnez, Skikda, Serport, Tarragona, Toulón, Valencia, Venecia, la Agencia Nacional Portuaria de Marruecos, els ports de Alejandría, Durres y Tesalónica.

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià

Hemeroteca en Valencià d'Europa Press