Veïns reallotjats mostren la seua "alegria i emoció" per tornar a casa, encara que asseguren que han "patit"

Veïns reallotjats mostren la seua "alegria i emoció" per tornar a casa, encara que asseguren que han "patit"
EUROPA PRESS
Publicado: jueves, 30 marzo 2023 18:18

   CASTELLÓ, 30 Mar. (EUROPA PRESS) - -

   Alguns dels veïns que van ser evacuats dels municipis de la Pobla d'Arenós i Vilanova de Viver com conseqüència de l'incendi de l'Alt Millars han mostrat la seua "alegria i emoció" per tornar a les seues cases, encara que han assegurat que han "patit" davant la incertesa del que se n'anaven a trobar.

   Així, en declaracions als mitjans de comunicació, el tinent d'alcalde de la Pobla d'Arenós, Pedro Navarro, ha assenyalat que la tornada al seu poble ha sigut "una sorpresa agradable" perquè s'havien fet la idea que tot l'entorn estaria cremat i que, no obstant açò, "només s'ha vist afectada la zona nord".

   "El foc no ha cremat cap casa i tampoc hem hagut de lamentar cap desgràcia personal", ha assenyalat Navarro, qui ha confessat que en el retorn a la seua casa va tindre una "sensació d'alegria, igual que tots els veïns perquè som del poble, volem el nostre poble i això és un fet que t'ompli el cor".

   Agustina, una altra veïna de la Pobla d'Arenós, que ha destacat que a Sogorb -on ha estat allotjada- ha estat "divinament", ha indicat que ha sentit un "alleujament" en la tornada a la seua casa "perquè allí jo no podia dormir". "Ningú s'ha mort ni a ningú li ha passat res", ha subratllat.

   "Estic enfadada amb els ecologistes perquè no deixen tallar res ni retirar els arbres, per la qual cosa és normal que haja passat açò", ha sentenciat aquesta veïna.

   Per la seua banda, José, veí de Vilanova de Viver, ha explicat que només ha estat preocupat pels animals perquè a Sogorb, on ha estat allotjat, ha estat "bé"; mentre que Vicente ha relatat que estava pensant tot el dia si se li cremava la casa. "Ha sigut una alegria important tornar a casa", ha dit.

   Teresa, una altra veïna del poble, ha dit que mentre estaven evacuats han estat "patint". "La tornada ha sigut una emoció perquè no esperàvem que estiguera tan bé el poble. Hem estat preocupats, però ja estem a casa encara que a mig fer, perquè no ens deixen eixir a Barraques que és on anem a comprar", ha lamentat.

   Finalment, una veïna que regenta el bar del poble ha manifestat haver viscut amb "bastant angoixa i molta preocupació" durant el temps en què ha estat desallotjada "perquè no sabíem fins a on anava a arribar, i en tornar a casa estavem tots compungits i contents". "La sensació en arribar ha sigut angoixant per veure la desolació, però amb molta alegria per estar de tornada", ha conclòs.

col.labora la Conselleria de Educació, Cultura i Esport de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 31.999,98 € para el foment de valencià