CASTELLÓ, 30 Mar. (EUROPA PRESS) - -
Alguns dels vens que van ser evacuats dels municipis de la Pobla d'Arenós i Vilanova de Viver com conseqüncia de l'incendi de l'Alt Millars han mostrat la seua "alegria i emoció" per tornar a les seues cases, encara que han assegurat que han "patit" davant la incertesa del que se n'anaven a trobar.
Així, en declaracions als mitjans de comunicació, el tinent d'alcalde de la Pobla d'Arenós, Pedro Navarro, ha assenyalat que la tornada al seu poble ha sigut "una sorpresa agradable" perqu s'havien fet la idea que tot l'entorn estaria cremat i que, no obstant a, "només s'ha vist afectada la zona nord".
"El foc no ha cremat cap casa i tampoc hem hagut de lamentar cap desgrcia personal", ha assenyalat Navarro, qui ha confessat que en el retorn a la seua casa va tindre una "sensació d'alegria, igual que tots els vens perqu som del poble, volem el nostre poble i aix és un fet que t'ompli el cor".
Agustina, una altra vena de la Pobla d'Arenós, que ha destacat que a Sogorb -on ha estat allotjada- ha estat "divinament", ha indicat que ha sentit un "alleujament" en la tornada a la seua casa "perqu allí jo no podia dormir". "Ningú s'ha mort ni a ningú li ha passat res", ha subratllat.
"Estic enfadada amb els ecologistes perqu no deixen tallar res ni retirar els arbres, per la qual cosa és normal que haja passat a", ha sentenciat aquesta vena.
Per la seua banda, José, veí de Vilanova de Viver, ha explicat que només ha estat preocupat pels animals perqu a Sogorb, on ha estat allotjat, ha estat "bé"; mentre que Vicente ha relatat que estava pensant tot el dia si se li cremava la casa. "Ha sigut una alegria important tornar a casa", ha dit.
Teresa, una altra vena del poble, ha dit que mentre estaven evacuats han estat "patint". "La tornada ha sigut una emoció perqu no espervem que estiguera tan bé el poble. Hem estat preocupats, per ja estem a casa encara que a mig fer, perqu no ens deixen eixir a Barraques que és on anem a comprar", ha lamentat.
Finalment, una vena que regenta el bar del poble ha manifestat haver viscut amb "bastant angoixa i molta preocupació" durant el temps en qu ha estat desallotjada "perqu no sabíem fins a on anava a arribar, i en tornar a casa estavem tots compungits i contents". "La sensació en arribar ha sigut angoixant per veure la desolació, per amb molta alegria per estar de tornada", ha concls.