VALÈNCIA, 5 Dic. (EUROPA PRESS) -
La venda de vehicles d'ocasió ha descendit al novembre el 22,5% a la Comunitat Valenciana, amb 23.227 unitats transferides. Els turismes sumen en el mes 20.056 compres, que cauen un 23,1% interanual, i els comercials lleugers altres 3.170, amb un descens del 18,6%, segons l'Associació Nacional de Comerciants de Vehicles (Ancove).
El mercat de vehicles de segona mà (turismes més furgonetes) ha baixat en el mes un 1,7% de mitjana a Espanya: els turismes han caigut un 2,2% i els comercials lleugers pugen un 1,3%.
Ancove ha advertit que la dada de novembre està distorsionat en comparar-se amb el mateix mes del 2024, el primer després de la dana amb una explosió de compres de vehicles usats. En el que va d'any s'han transferit 275.269 vehicles d'ocasió, un 4,4% més que fa un any a la Comunitat. Els turismes acumulen 237.830, que pugen un 4,1%, i 37.439 furgonetes, amb un alça del 5,9%.
En la mitjana nacional, s'han venut un 4,4% més vehicles d'ocasió (turismes+furgonetes) que en el mateix període del 2024.
MERCAT NACIONAL
El mercat d'usats punxa al novembre. En el mes s'han venut 218.165 vehicles (turismes i comercials lleugers), un 1,7% menys que al novembre del 2024.
Les transferències de turismes aconseguixen els 187.208 cotxes en el mes, amb un descens del 2,2%, i 30.957 els comercials lleugers, les vendes dels quals augmenten un 1,3% el mes passat.
La baixada de vendes s'explica, en part, per un efecte estadístic. Al novembre del 2025 les vendes van créixer un 5,1% en el cas dels turismes i l'1,2% els comercials per l'efecte de la dana. El mes següent a la catàstrofe les vendes van augmentar a la Comunitat Valenciana un 15,1%, els turismes, i el 7,4% les furgonetes.
No obstant això, es produïxen forts descensos en altres regions, encara que també influïx la venda des d'altres parts d'Espanya de vehicles a la Comunitat Valenciana.
Mancant un mes per a perquè finalitze 2025 s'han comprat a Espanya 2.335.129 vehicles de segona mà; un 4,4% més que en el mateix període del passat any. Els turismes suposen 1.999.900, amb un augment del 4,4% respecte al mateix període de l'any passat, i 335.229 furgonetes, amb un increment del 4,7%.
EDATS (TURISMES)
Per antiguitat, al novembre es produeixen majors caigudes en els turismes d'1 i 2 anys; els de 6 a 10 anys i en tercera posició, els de menys d'un any, procedents de les vendes de quilòmetre zero i d'unitats procedents de les empreses de lloguer.
El segment de 2 a 3 anys seguix fort, amb un augment en el mes del 20% EDATS (furgonetes) Respecte als comercials, que han registrat augment de vendes en el mes, només es produïxen descensos en el segment de 3 a 5 anys i en els més antics que superen la dècada de vida.
MOTORITZACIONS (TURISMES)
El dièsel (-6,5%) i la gasolina (-7,7%) seguixen perdent punts en favor dels electrificats. Al novembre s'han venut 3.077 elèctrics, amb un creixement interanual del 66,8% i els híbrids endollables de gasolina pugen el 56% amb 4.868 cotxes.
Encara així, la seua penetració és marginal, l'1,6% i el 2,6% respectivament de les vendes de novembre.
COMUNITATS AUTÒNOMES (TURISMES)
El mes està replet de descens de dos dígits. Junt amb la Comunitat Valenciana, descendixen les vendes en el mes un 11.6% a Astúries; 18,2% a Balears; un 13,7% a Canàries; 14,6% a Cantàbria; 12,7% a Castella i Lleó; l'11,8% a Extremadura; un 17,1% a Galícia i un 12,2% a Euskadi.
Només hi ha increments en les vendes en la Comunitat de Madrid i a Aragó.
COMUNITATS AUTÒNOMES (FURGONETES)
En els vehicles comercials, la fotografia de novembre no és tan dramàtica. Així i tot, s'han registrat descensos en les vendes de nou comunitats i altres dues repeteixen les vendes de novembre del 2024.
Per a Ancove, el nou pla Interlocutòria Plus anunciat pel Govern suposa dues grans millores respecte a l'actual Moves III, l'estabilitat que implica una durada de 5 anys i una millorança en la gestió amb el pagament de l'ajuda en la compra amb un descompte directe sobre el preu, segons ha indicat el seu president, Eric Iglesias.
No obstant això, ha destacat que el pla ha exclòs el mercat de segona mà, "una pota essencial" en el sector de l'automòbil.
"Amb esta decisió, deixa fora a molts ciutadans que, malgrat les ajudes, no poden accedir a un electrificat nou, dificultant el rejuvenecimiento del parc.
A més, genera desconfiança en la fiabilitat i durabilitat d'aquests vehicles en el conjunt de la població. Per això, des d'Ancove venim reclamant ajudes a la compra d'unitats electrificades amb una edat màxima de 5 anys", ha assenyalat.