VALÈNCIA, 16 Jun. (EUROPA PRESS) -
L'Associació Víctimes del Metre 3 Juliol (AVM3J) organitzarà un acte per a recordar el 20 aniversari de l'accident que va deixar 43 persones mortes i 47 ferides a València el 2006, que comptarà amb la participació de les tres principals associacions de víctimes de la dana del 29 d'octubre del 2024, tragèdia que es va cobrar la vida de 230 persones en la província de Valencia, i amb veïns de Patraix.
Així ho ha anunciat l'AVM3J en el seu compte en la xarxa social X, en una publicació en la qual ha detallat que l'acte se celebrarà a les 13.00 hores el pròxim 3 de juliol en el jardí on se situa el monument en record de les víctimes de l'accident. Allí es dipositaran unes flors i se celebraran uns minuts de silenci.
En este acte participaran, segons ha detallat el col·lectiu, "les tres associacions majoritàries afectades per la dana: l'Associació de Víctimes de la DANA 29 d'Octubre del 2024, l'Associació de Víctimes Mortals Dana 29-O i l'Associació de Víctimes i Damnificats per la DANA de l'Horta Sud de València", junt amb l'Associació de Veïns de Patraix.
Des de l'AVM3J han expressat també el seu desig de "compartir estos moments tan emotius amb totes les persones i col·lectius" que els han "abrigallat durant tots els anys de lluita i reivindicació".
Precisament, la passada setmana l'Ajuntament de València va adjudicar el contracte per a la rehabilitació integral del Monument a les víctimes de l'accident de metro del 2006 a Cerrajerías Calvo SL, empresa especialitzada en el camp de la restauració i reparació de la serralleria i de la fusteria metàl·lica, per un import econòmic 8.002,34 euros i amb un termini benvolgut de durada d'un mes.
El consistori "dona així el pas definitiu per a la recuperació, dignificació i la posada en valor del memorial, erigit fa una dècada en record de les víctimes del tràgic succés", segons va informar l'Ajuntament en un comunicat.
L'any 2014, l'Associació de Víctimes del Metro del 3 de Julio (AVM3J) va convocar un concurs artístic per a la creació d'un monument en homenatge a les 43 víctimes mortals de l'accident, resultant guanyadora la proposta titulada 'Prevalga Estafe', obra de l'artista alemanya establida a València Anja Krakowski, després d'obtenir el vot majoritari del jurat i de les més d'1.100 persones que van participar telemàticament en la votació ciutadana.
El monument, finançat mitjançant una campanya de micromecenatge i subscripció popular impulsada per l'associació de víctimes, està format per quatre envans de vidre laminat, muntats en dos angles de 90 graus sobre muretes de formigó.
Sobre ells se situen 43 rellotges blancs, un per cada víctima, i set rellotges negres, que assenyalen l'hora en què es va truncar la seua vida (a les 13:03 hores). Donat el 2016 a l'Ajuntament, el memorial se situa en una xicoteta zona enjardinada en l'encreuament del carrer de Sant Vicent Màrtir amb Mestre i Roís de Corella, sobre la corba en la qual es va produir el sinistre.