Vilaplana va dir a jutgessa que Mazón va començar a rebre moltes més telefonades en El Ventorro a partir de 17.15 hores

La periodista Maribel Vilaplana (c) a la seua eixida dels Jutjats de Catarroja, a 3 de novembre del 2025, a Catarroja, València
Jorge Gil - Europa Press
Europa Press C. Valenciana
Publicado: lunes, 10 noviembre 2025 19:00

   VALÈNCIA, 10 Nov. (EUROPA PRESS) -

   La periodista Maribel Vilaplana, que va menjar amb el president de la Generalitat ara en funcions, Carlos Mazón, el dia de la dana, va assegurar en la seua declaració com a testimoni a la jutgessa que investiga la getsión de les riuades que a partir de les 17.15 hores va ser quan el cap del Consell va començar a rebre moltes telefonades. D'acord amb la seua declaració, este va ser el moment "àlgid" de les telefonades, si ben no va poder confirmar amb qui va parlar ni li va preguntar perquè "no li preguntaria mai a ningú que parlava per telèfon. No li'l faria ni a un amic". El que parlava, ho parlava ell i ella no ho sap, va declarar davant de la instructora.

   I, d'acord amb la seua declaració, de totes les telefonades, ell només li va comentar, en un moment donat: "És per allò de la foto". Ella no sabia exactament què era i ho va associar al fet que havia d'anar a algun esdeveniment en què volien que ell estiguera i va decidir no estar. Segons va detallar, ho recorda perquè ella li va traslladar: "Us heu tornat influencers, teniu una obsessió pels tik toks, i per Instagram".

   El menjar es va perllongar fins a, sobre les 18.45 hores, que el president li va dir que si li semblava bé concloure-la però no perquè era "insostenible" per les telefonades. De fet, va assegurar que ella no va percebre "cap tipus de preocupació ni inquietut". "Si li haguera vist preocupat li haguera preguntat", va detallar.

   Així consta en la seua declaració transcrita, a la qual ha tingut accés Europa Press, d'una declaració en la qual va afirmar que no tenia el tiquet de l'aparcament de la Glorieta en el qual havia aparcat, al que va entrar sola, i que una amiga seua va anar a l'establiment a recuperar-ho però "estaven molt poc inclinats perquè havia anat molta gent i molta premsa". De fet, va indicar que no volien parlar amb ella tampoc i que no havia tingut ni temps material de veure com aconseguir-ho. La jutgessa ho ha demanat a l'empresa perquè ho aporte.

   D'acord amb la seua declaració, tots dos estaven sols en una sala del pis d'a dalt del restaurant --a la qual només entrava i eixia l'amo del local, que li va portar uns papers a signar, per la qual cosa entenia que no estava "il·localizable"-- i, en un moment determinat de la vesprada, "ell se separa i està pendent del telèfon", sense precisar inicialment hora. Esta "intensitat" de telefonades comença quan ja havien acabat de menjar i estaven parlat dels discursos del president.

    Sobre les 17 hores "i pico", ell s'absenta "de forma més continuada, es va absentant i torna, perquè el volum de telefonades incrementa", si bé creu que ell escoltava més que parlava i, quan es girava, li feia gestos que ja anava. En este moment en el qual se succeïxen les telefonades ella aprofita per a dir-li al seu exmarit que arreplegara al seu fill. Ell li va manar un enllaç a un video en relació amb Utiel, al que ella, sense obrir-ho, li va posar una emoticona amb la cara que significa 'Vaja', i ho va tornar a guardar.

   Segons va declarar, ella durant el menjar no mira el mòbil, de fet ho sol apagar en les classes de formació que dona i en les reunions, però ho va mirar en un dels moments en els quals el president parlava. La periodista va admetre a la jutgessa que li "turmenta" no haver-ho obert perquè si ho haguera vist "l'haguera dit". De fet, va reconèixer que té malsons, va expressar que sentia molt l'ocorregut amb les víctimes i va assegurar que ella no ho és però sí una "conseqüència fatal".

   Sobre esta qüestió, a preguntes de la magistrada, la periodista va reconèixer que, revisant el Whatsapp, es va adonar que hi havia un "desfasament horari" amb la versió de la Generalitat i posteriorment va comprovar que l'hora en la qual va enviar este missatge no eren les 16.15 sinó les 17.15. Va ser quan Mazón va començar a rebre moltes més telefonades i quan ella va aprofitar per a enviar-ho.

   En la seua declaració, la periodista va afirmar que no escoltava res del que parlava Mazón i no va poder concretar si ho va fer amb el president de la Diputació, Vicente Mompó; l'alcalde de Cullera, Jordi Mayor, o l'exconsellera Salomé Pradas, perquè per a cridar "s'alçava i es distanciava" i quan tornava a la taula "no li comentava res". Així mateix, va afirmar que, quan estava assegut, "també contestava per escrit" i no sabia què va fer més, si parlar o escriure, perquè va fer les dos coses.

   De fet, en un altre punt de la seua declaració, va afirmar que ell estava "amb el mòbil constantment" i, sobretot, "whatsappeajava, o escrivia missatges", i quan tornava continuaven "amb absoluta normalitat". "Quan venia, s'asseia i li deia "seguim"', alguna cosa que para ella és "absolutament normal", perquè es reunix "amb gent amb molt càrrec i responsabilitat" i està "acostumada al fet que agafen el mòbil" i ella "abstraure's d'això".

FUTBOL

   La comunicadora calcula que tardaria uns cinc o deu minuts passejant de l'aparcament al pàrquing, i durant el camí van estar encara parlant una estona de futbol. En este temps, Mazón també va estar "amb el telèfon" i, quan ho atenia, ella es desplaçava. Quan es va anar, ell no de va dir on anava i ella va avisar als seus fills que tornava a casa.

   Vilaplana, que va afirmar que en arribar al menjar Mazón es va llevar l'americana i es va posar un suèter per a estar "més còmode", va assegurar tenir "pànic al que els mitjans dibuixen, que ha llegit "barbaritats" i que li han arribat a "extorquir", va defensar davant de la jutgessa que ella "no té càrrec de responsabilitat ni poder de responsabilitat, ni li va posar una pistola en el cap perquè es quedara ací".

    I va ressaltar que per a ella este dia va ser "normal", en valència no plovia, i que havien quedat en el restaurant perquè ell li'l va proposar si ben ella li va dir que no anava a assessorar-li ni anava a treballar amb ell perquè treballar en política és "pegar-se un tir al peu". Que quan ella va voler pagar la seua part del menjar, ell li va dir que estava pagada, per la qual cosa no la va veure.

"DÉU MEU, QUÈ HA PASSAT?"

   A la nit, després de veure la televisió, ella li va escriure un missatge i li demana contactar quan fora possible. Ella ja estava dormint quan ell la telefona per Whatsapp. Segons la seua declaració, la conversa era "Déu meu, què ha passat?" i ell li deia que era "molt greu". Ella li preguntava si sabia el que estava passant, i ell li va dir "com vaig a saber això?", va relatar a la magistrada, davant de la qual va reconèixer que li va demanar que no isquera el seu nom "perquè li semblava molt greu encara sense saber la magnitud del que era". D'això, va admetre, "es penedix".

    Als dos dies, ell va tornar a telefonar-la per a "demanar-li disculpes però que tenia pressió i li va dir que tard o d'hora hauria d'eixir el seu nom" i que era millor que tallaren tot contacte.

REBUTJA OBRIR PEÇA PER FALS TESTIMONIO

   En una interlocutòria d'este dilluns, la jutgessa ha rebutjat l'obertura de peça per presumpte delicte de fals testimonio contra la periodista,com havia demanat una acusació, i subratlla que esta "únicament pot valorar-se, conforme a constant jurisprudència, després d'haver finalitzat el procediment". "Això sense perjudici de la llibertat de les parts d'argumentar i valorar sobre el contingut, veracitat i credibilitat del testimonio de la sra. Vilaplana i de qualsevol un altre prestat per un testimoni en el present procediment", assenyala.

Contador

Últimas noticias sobre estos temas

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià