Eduardo Parra - Europa Press
MADRID, 16 Sep. (EUROPA PRESS) -
El secretari general de Vox en el Congrés, José María Figaredo, ha assegurat que els jugadors del Reial Madrid Vinicius, Mbappé i Konaté "no recolzen als espanyols" en la crisi de Ceuta al no haver-hi lluït al complet la samarreta homenatge al poble de Ceuta en el partit contra l'Elx.
Figaredo ha assenyalat que els tres jugadors són "molt lliures de fer i defensar les causes que vulguen" però els espanyols "també són molt lliures de sentir-se indignats amb tres milionaris que viuen a Espanya i després no recolzen als espanyols".
Dit això, el dirigent de Vox ha recordat que el seu grup parlamentari va presentar una iniciativa perquè Espanya no organitze el Mundial junt amb el Marroc, que "ha desplegat una acció de guerra híbrida" i una "invasió" contra el nostre país.
"És una acció de guerra i el Govern està creuat de braços fent com que no passa gens. En la major traïció que s'ha vist mai", ha criticat en declaracions a 'Telecinco', recollides per Europa Press, en les quals ha insistit a demanar el suport al PP en el Congrés per a aplicar l'article 102 de la Constitució i "iniciar el juí" al president Pedro Sánchez "per traïció".
Figaredo també ha retret al cap de l'Executiu que parle de Felip VI i una visita a Ceuta, però no esmente al rei del Marroc. "Està tractant de desviar l'atenció", ha advertit, per a després recalcar que Sánchez està "encantat" amb les seues "cortines de fum" per a no parlar de la "inacció" del Govern davant d'"una invasió que coneixia i sobre la qual s'havia advertit".