Zelenski afirma que Ucraïna no reconeixerà les conclusions de la trobada a Aràbia Saudita entre EUA i Rússia

El president d'Ucraïna, Volodimir Zelenski.
PRESIDENCIA DE UCRANIA
Europa Press C. Valenciana
Publicado: lunes, 17 febrero 2025 14:52

   MADRID, 17 Feb. (EUROPA PRESS) -

   El president ucraïnés, Volodimir Zelenski, ha assegurat este dilluns que no reconeixerà les conclusions de la reunió entre Rússia i Estats Units que acollirà Aràbia Saudita, una trobada a la que no ha sigut convidat Ucraïna.

   "Ucraïna no ho acceptarà. Ucraïna no sabia res d'això i considera que qualsevol negociació sobre Ucraïna sense Ucraïna no donarà resultats", ha dit el mandatari des d'Abú Dabi, capital d'Unió dels Emirats Àrabs, en una roda de premsa online per a la premsa ucraïnesa.

   "No podem reconèixer res ni cap acord sobre nosaltres sense nosaltres. I no reconeixerem estos acords", ha afegit el president ucraïnés, qui ha limitat esta futura trobada a Riad, la cabdal saudita, a una qüestió bilateral entre Washington i Moscou, segons arreplega l'agència Ukrinform.

   "Estats Units té dret a fer-ho si té problemes bilaterals. Ja van parlar d'això abans, només que ara han començat a fer-ho públicament", ha explicat Zelenski, qui es troba en Abú Dabi com a part d'una gira per la regió que li portarà també a Aràbia Saudita.

   No obstant això, Zelenski ha volgut deixar clar que la seua visita oficial per la regió res té a veure amb la trobada entre Washington i Moscou, si bé ha reconegut que una vegada a Riad preguntarà al primer ministre i príncep hereu saudita, Mohamed bin Salmán, sobre la reunió d'este dimarts. "És interessant", ha resolt.

Últimas noticias sobre estos temas

Contenido patrocinado

Mitjà de comunicació subvencionat per la Generalitat Valenciana

Col.labora la Conselleria de Cultura, Educació, Universitats i ocupació de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 40.000 € para el foment de valencià

Hemeroteca en Valencià d'Europa Press