El 25% de la población d'Asturies ta en riesgu de probeza y esclusión

Si nun hubiera tresferencies sociales y pensiones la tasa de riesgu de probeza n'Asturies pasaría del 18,6% al 48%

Acto de presentación, organizado por la Red Europea de Lucha contra la Pobreza y la Exclusión Social en Asturias (EAPN-AS), del 'Informe Anual de Seguimiento del Indicador AROPE en España y sus comunidades autónomas'.
EUROPA PRESS.
Europa Press Asturias
Publicado: jueves, 17 octubre 2024 12:45

UVIÉU, 17 Oct. (EUROPA PRESS) -

El 25% de la población asturiana ta en situación de riesgu de probeza y esclusión, lo que supón alredor de 250.000 persones o, lo que ye lo mesmo, ún de cuatro habitantes. Nel conxuntu d'España, la población en riesgu de probeza en 2023 xubió al 26,5%.

Son datos recoyíos pola Rede Europea de Llucha contra la Probeza y la Esclusión Social n'Asturies (EAPN-AS), que, coincidiendo col Día Internacional pa la Erradicación de la Probeza, presentó esti xueves na Xunta Xeneral el XIV Informe 'L'Estáu de la Probeza n'España y Asturies. Siguimientu de los indicadores de l'Axenda 2030 UE 2015-2023'.

La presentación cuntó cola presencia del presidente del Parllamentu, Juan Cofiño, y la presidenta d'EAPN Asturies, Elena Rúa, amás de les técniques de la entidá, Loreto Airosa y Mariluz Rivero. Al actu de presentación, amás de representantes de tolos grupos parllamentarios, asistió la conseyera de Derechos Sociales y Bienestar, Marta del Arco.

L'informe recueye como'l 25% de la población n'Asturies ta en situación de riesgu de probeza y/o esclusión, lo que supón un 0,3% menos en comparanza con 2022, pero un 12,4% más que nel 2015 y mui lloñe de la consecución de los oxetivos de l'Axenda 2030.

Per otru llau, tamién pue vese como esi índiz ye mayor en muyeres (27%) que n'homes (22,8%), mentes que por edá aumenta nos menores de 18 años (35,4%) y mengua nos mayores de 65 (14,1). Ente la población de 18 a 64 años el porcentaxe ye d'un 27,6. Amás de la resquiebra de xéneru y por edá, Rúa esplicó que si s'analiza per conceyos tamién pue vese una resquiebra más acentuada nes zones rurales que nes urbanes.

Analizando los indicadores per separáu, la tasa de riesgu de probeza algama al 18,6% de la población asturiana --nel conxuntu d'España ye de 20,2%--. Los datos suponen un descensu en comparanza col 2022, pero un aumentu del 13,2% al 18,6% dende 2008. Per otru llau, d'esi porcentaxe, el 10,3 tán en probeza non severa y el 8,4 en probeza severa --cases con ingresos menores a 611 euros por unidá de consumu al mes--.

En rellación colos datos de naturaleza llaboral, Asturies sigue siendo la cuarta comunidá autónoma con un desempeñu peor, por detrás de les ciudaes autónomes de Ceuta, Melilla y la Comunidá Autónoma de Canaries. N'Asturies, el 13,6% de la población menor de 65 años vive en cases con intensidá d'empléu baxa --5,2 puntos más que la media estatal--. Amás, hai un aumentu en comparanza col 2022 del 7,1%, lo que supón el cuartu mayor a nivel nacional.

Sobre los datos de Privación Material y Social Severa, Asturies aumenta la so tasa hasta'l 6,5% de la población --2,1% más qu'en 2022--. Anque la metá d'estes persones tienen ingresos perriba del llímite de probeza, l'aumentu del costu de la vida neutralizó l'aumentu de renta media que se produció nos últimos años. Asina, nel añu 2023, les persones probes dedicaben el 37,3% de los sos ingresos a gastos rellacionaos cola vivienda.

P'acabar, destácase'l papel de les tresferencies sociales como barrera énte la esclusión social. Si nun hubiera tresferencies sociales y pensiones pal 2023 la tasa de riesgu de probeza n'Asturies pasaría del 18,6% al 48%. Si caltuviéramos les pensiones y s'eliminara'l restu de les tresferencies sociales, como l'IMV o'l Salariu Social, la tasa de probeza aumentaría del 18,6% al 23,9%.

Nesi sentíu, Rúa calificó como un "retu" poner en marcha una 'Estratexa Asturiana de Llucha contra la Probeza' que trate de forma integral polítiques públiques como les ayudes sociales, pero teniendo en cuenta tamién la vivienda, l'empléu, la igualdá o la mocedá.

Per otru llau, na so intervención, el presidente de la Xunta Xeneral, Juan Cofiño, recordó que la probeza "ye sinónimu de desigualdá" y afirmó que l'empobrecimientu de les clases medies pon en peligru la democracia lliberal. Asina, anque destacó como Europa trabayó a lo llargo de la so historia p'atayar la resquiebra ente ricos y probes, nesti momentu ta "deconstruyéndose l'estáu de bienestar".

Contenido patrocinado