Ricardo Rubio - Europa Press
UVIÉU, 19 May. (EUROPA PRESS) -
El Gobiernu central espresó esta selmana'l so "compromisu firme" cola defensa y promoción de toles llingües propies d'España, especialmente coles que tuvieron menos sofitu históricamente, como l'asturianu. Asina consta n'una respuesta del Executivu a una entruga del diputáu de Sumar nel Congresu Jorge Pueyo, que realizó a instancia de los partíos Chinta Aragonesista y Alantre.
Pueyo preguntó pola protección del aragonés, del catalán d'Aragón y del asturlleonés, llamáu asturianu n'Asturies y lleonés en Llión, teniendo en cuenta que'l Conseyu d'Europa recordaría a España que tien que cumplir los encamientos del Sestu Informe de Cumplimientu emitíu'l 18 de xunu de 2024 pol Comité d'Espertos de la Carta Europea de les Llingües Rexonales o Minoritaries del Conseyu d'Europa.
Na so entruga, Pueyo señalaba que l'asturianu n'Asturies y lleonés en Llión, ta nun escenariu críticu por cuenta de que'l Gobiernu d'España y los d'Aragón o Castiella y Llión nun tomaron midíes abondes.
El parllamentariu de Sumar preguntó por cuestiones concretes como cuando va'l Gobiernu central a cumplir colos encamientos, les midíes que van tomar o la partida presupuestaria que se va destinar a tal fin.
"El Ministeriu de Cultura, nel marcu de les sos competencies, caltien un compromisu firme cola defensa y promoción de toles llingües propies del Estáu español, especialmente d'aquelles que tuvieron históricamente menos sofitu institucional", dixo.
"Garantizar el futuru de toles llingües que se falen n'España ye una de les principales llínees d'actuación del citáu Departamentu na presente llexislatura", añedió'l Gobiernu central n'una contestación a la que tuvo accesu Europa Press.