Jorge Peteiro - Europa Press - Archivo
MADRID, 24 Mar. (EUROPA PRESS) -
El Sindicatu d'Accionistes Minoritarios (SAM) de Duro Felguera decidió modificar el conveniu de sindicación pa facilitar que tolos pequeños accionistas de la compañía asturiana puedan xunir los sos votos pa tener la fuerza necesaria" énte la situación qu'encara la firma española, que pasa por una prórroga de trés meses del preconcurso d'acreedores al que s'acoyó a finales del pasáu mes d'avientu.
El presidente del SAM, Eduardo Argañal, recordó en declaraciones a Europa Press que "un conveniu de sindicación ye un contratu en virtú del cual accionistes d'una empresa únense pa tener fuerza y representatividá en defensa del interés social y de los sos derechos y intereses lexítimos".
Nesti contestu, el SAM informó a los accionistas de la so decisión de modificar el pactu de sindicación, que foi firmau'l 25 de setiembre de 2021, pa facilitar que tolos accionistes minoritarios puedan sindicar el so votu, esto ye, "votar toos n'idénticu sentíu nes xuntes y exercitar si llega'l momentu xuníos les acciones llegales", apuntó Argañal.
D'esta forma, esaniciaríase'l deber de nun tresmitir les acciones y daríase mayor llibertá a tolos miembros actuales y a los que se xunan en defensa del interés social y de los aforros de los minoritarios, "calteniendo la unión de votu de toos pa tener la fuerza necesaria a tal fin", añedió Argañal.
Los minoritarios creen "firmemente" qu'un accionariau xuníu va ser "determinante" pa que se algame una solución definitiva que dexe reflotar Duro Felguera.
Coles mesmes, los pequeños accionistas de Duro Felguera indicaron que tienen d'apigurar "a tolos accionistes dispuestos a actuar pa consiguilo, y tan preparaos pa defender lo qu'en derechu -yos correspuende", dao que nin la Sociedá Estatal de Participaciones Industriales (SEPI) nin los socios de control --les mexicanes Prodi y Mota-Engil México-- axuntáronse tovía con ellos pa poder sofitar les meyores midíes" y topar la solución definitiva.
"Tenemos la llexitimidá que nos otorguen les nueses actuaciones nel pasáu y la causa xusta que defendemos. Énte la desidia y pasividá d'otros colectivos, confiamos na llei y nel Estáu de Derechu, última trinchera, si fora necesariu, pa que se ampare a los esforciaos y honraos accionistas minoritarios. Pequeños aforradores que confiaron na xestión del Estáu y de los socios de control de Duro Felguera", consideró Argañal.
Los accionistes minoritarios de Duro Felguera avanzaron que tán "preparaos pa xugar, de nuevu, el papel que siempre desempeñaron, nel momentu más decisivu de la compañía d'inxeniería asturiana".
"Siempres quixímos lo meyor pa la empresa, los sos accionistes y trabayadores", defendieron los minoritarios, qu'aprofien la necesidá de protexer la industria y les empreses estratéxiques.
"Consideramos que la desapaición de Duro Felguera sería una terrible vergüenza nacional y la confirmación del declive d'Asturies como rexón industrial. Va tener graves consecuencies pa quienes tienen el poder d'evitalo y xestionaron la empresa ensin cuntar col SAM pa la gobernanza y pa que los minoritarios tuviéramos un conseyeru dominical", criticó.
Con tou, el SAM afirmó que puen "consiguir reflotar Duro Felguera", magar hai que faer "tolo posible". "Ta na nuesa mano defender una causa xusta nun país onde los colectivos amuésense mansos y nun tienen el coraxe de creer nel imperiu de la llei, que nun ye'l nuesu casu", concluyó.
"Caltenemos la nuesa mano tendida al diálogu col conseyu d'alministración de Duro Felguera y la nuesa fueya de ruta, que yá empecipiemos", concretó'l presidente del SAM.
VENTA DE LA FACTORÍA DE XIXÓN A INDRA
Per otru llau, el SAM esixó que s'informe vía Comisión Nacional del Mercáu de Valores (CNMV) de les condiciones de la potencial vienta de 'El Tallerón', el taller de calderería pesada de la compañía asturiana allugáu en Xixón, a Indra.
El grupu presidíu por Ángel Escribán anunció'l pasáu 13 de marzu que va mercar una factoría "grande" a Duro Felguera en Xixón y que la reconvertirá pa "facer vehículos" militares, magar nun especificó de qué planta se trata nin l'importe d'esta potencial alquisición.
La firma d'inxeniería cunta en Xixón con una factoría de calderería pesada especializada na fabricación de recipientes a presión pa la industria petroquímica y el sector nuclear.
PRÓRROGA DE TRÉS MESES Y PLEITU N'ARXELIA
Esti anunciu del presidente d'Indra, Ángel Escribán, tamién s'enmarca na solicitú per parte de Duro Felguera de la prórroga per trés meses el preconcurso d'acreedores al que s'acoyó a finales del pasáu mes d'avientu.
L'asturiana va tener hasta'l próximu 11 de xunu pa encetar les negociaciones coles entidaes financieres, tres nun algamar un alcuerdu, enagora, cola SEPI.
Duro Felguera solicitó'l preconcurso d'acreedores el pasáu 11 d'avientu énte los Xulgaos de lo Mercantil de Xixón cola cuenta d'empecipiar una negociación pa l'aprobación d'un plan de reestructuración, que dexara la so viabilidá futura y el caltenimientu del mayor númberu de puestos de trabayu posible.
Del so llau, la firma d'inxeniería española viaxó a Arxelia'l pasáu 9 de marzu pa desbloquiar el proyectu de Djelfa, lo que supondría algamar un alcuerdu con Sonelgaz Production d'Electricité (SPE).
La compañía enerxética arxelina presentó énte la Cámara de Comerciu ya Industria d'Arxelia una solicitú d'arbitraxe contra Duro Felguera pola suspensión del contratu de Djelfa, consistente na construcción d'una central de ciclu combináu.
En dicha solicitú, el cliente arxelín pidió llevantar la suspensión del contratu, bloquiáu dende'l pasáu mes de xunu, y volver a entamar los trabayos, según xuna indemnización d'unos 413 millones d'euros.
Este foi'l 'detonante' que llevó a Duro Felguera a solicitar el preconcurso d'acreedores el pasáu 11 d'avientu énte los Xulgaos de lo Mercantil de Xixón, pos l'arbitraxe arxelín traxo que l'asturiana tuviera que reexpresar les sos resultancies financieres dende l'añu 2022, tres provisionar 100 millones d'euros nes sos cuentes pol proyectu Djelfa.
Les acciones de Duro Felguera xubíen esti llunes un 2,29% nel Mercáu Continuu, índiz nel que cotiza, escontra les 12.50 hores, hasta intercambiase a un preciu unitariu de 0,29 euros.