Publicado 12/02/2021 09:41CET

Piñán plantea al Ministeriu que los creadores n'asturianu puedan optar a premios y subvenciones estatales

La consejera de Cultura, Berta Piñán.
GOBIERNO ASTURIANO. - Archivo

UVIÉU, 12 Feb. (EUROPA PRESS) -

La conseyera de Cultura, Política Llingüística y Turismu, Berta Piñán, solicitó esti xueves al ministru de Cultura y Deporte, José Manuel Rodríguez Uribes, que los creadores en llingua asturiana puedan optar a les convocatories de premios y subvenciones del Ministeriu, amás d'una presencia meyor nes actividaes y programes que pongan en marcha.

Piñán tamién informó al ministru sobre los proyectos nos que'l so departamentu vien trabayando dende l'empiezu de la llexislatura y que son susceptibles d'optar a los planes de recuperación y resiliencia europeos, según apunten dende'l Principáu en nota de prensa.

Amás, indiquen que dambos revisaron les inversiones en materia de patrimoniu y promoción cultural que son comunes al Principáu y al Gobiernu central, y trataron sobre la necesidá d'apoyos futuros.

Ente los planes nos que trabaya la Conseyería de Cultura y que podríen entrar dientro de los fondos europeos de recuperación, Piñán espunxo al ministru les llinies maestres del proyectu 'Camín de Caminos', una iniciativa que busca la creación d'una rede de rutes históriques y culturales pol patrimoniu, la naturaleza, la tradición y la memoria oral d'Asturies.

Coles mesmes, informó a Rodríguez Uribes de que Cultura estudia la posibilidá de que los fondos europeos puedan cubrir el desarrollu d'un plan d'apoyu específicu pal impulsu del sector audiovisual, del videoxuegu y de la innovación. El proyectu incluyiría la habilitación d'un plató públicu de producción audiovisual y de soníu, amás d'instalaciones d'apoyu al sector del videoxuegu.

INVERSIONES EN PATRIMONIU Y CULTURA

Coles mesmes, trataron les inversiones nel Prerrománicu (concretamente les qu'afecten a San Salvador de Priesca, Valdediós y Santuyano), les ayudes al patrimoniu industrial, como les del pozu Santa Bárbara, en Mieres, o les actuaciones en monesterios, con especial referencia a la ellaboración d'un plan director pal de Santa María d'Obona.

Nel alcuentru analizóse, amás, la situación de dellos asuntos sobre los que se producieron contactos ente dambes alministraciones dende l'empiezu d'esta llexislatura, como la formación d'una mesa del prerrománicu, con participación del ministeriu, el Gobiernu asturianu, la Ilesia y los conceyos implicaos, o la constitución de la comisión de siguimientu de les obres del Chao Samartín.

Asturianu ofrecido por