Von der Leyen va dar trés años al automóvil para cumplir con obligaciones d'amenorgamientu d'emisiones

Archivo - La presidenta de la Comisión Europea, Ursula von der Leyen.
EUROPA PRESS/A.Ortega.POOL - Europa Press
Europa Press Asturias
Publicado: lunes, 3 marzo 2025 14:33

BRUXELES, 3 Mar. (EUROPA PRESS) -

La presidenta de la Comisión Europea, Ursula von der Leyen, anunció que va proponer relaxar el calendariu de les obligaciones d'amenorgamientu d'emisiones a la industria del automóvil, de cuenta que los fabricantes tengan trés años (en llugar d'unu) para llegar a los oxetivos marcaos antes d'enfrentase a fuertes multes por incumplimientu.

"Esiste una clara demanda de mayor flexibilidá nos oxetivos de CO2", dixo Von der Leyen a la prensa en Bruxeles, en participando nuna xornada de diálogu col sector y adelantra-yos que preve presentar los detalles de la so propuesta esti miércoles, 5 de marzu.

Los cambeos que va poner sobre la mesa la xefa del Executivu comuñal riquen tamién del vistu bonu del Conseyu (los gobiernos) y del Parlamentu Européu, los dos colegisladores a los que Von der Leyen pidió proceder con urxencia. "Namá va tener sentíu si aprobar con celeridad", avisó.

En concretu, Von der Leyen pide una enmienda p'aumentar d'unu a trés años el plazu por que los fabricantes van tener pa someter a evaluación los sos compromisos.

La urxencia vien dada porque'l reglamentu establez un oxetivu d'amenorgamientu del 15% de les emisiones de dióxidu de carbonu (CO2) yá pa esti 2025 (con al respective de los niveles de 2021) y, hasta agora, Bruxeles defendiera que nun yeren necesaries prórrogues, una y bones la industria conocía'l calendariu desque s'alcordó en 2019.

Nesti contestu, Von der Leyen afirmó que ye "clave" caltener l'equilibriu" y respetar la "previsibilidad y equidad" p'aquellos fabricantes que tán "cumpliendo los deberes" y yá tán na sienda marcada.

"Eso significa que tenemos que cinxinos a los oxetivos alcordaos", alvirtió la conservadora alemana pa esplicar que los oxetivos nun se van modificar, anque se dea más tiempu a los fabricantes pa evitar les sanciones.

Asina, argumentó que la UE tien d'escuchar" tanto a quien "piden más pragmatismu nestos tiempos difíciles" y la neutralidá tecnolóxica, "n'especial no que se refier a los oxetivos pa 2025 y les sanciones en casos d'incumplimientu".

Von der Leyen plantega una enmienda específica del reglamentu de cuenta que "los oxetivos van siguir siendo los mesmos, tienen que cumplilos", pero va dase "más marxe y claridá a la industria". Tamién afirmó que se acelerá el trabayu de cara a la revisión prevista pa 2035.

En concretu, la normativa establez que, ente 2025 y 2029, los turismos tendrán d'emitir un máximu de 93,6 gramos de CO2 por kilómetru --frente a los 115,1 gCO2/km de 2020-2024-- y les furgonetes 153,9 gCO2/km, unes cifres que tendrán de retayase a la metá en 2030 de cara a llograr les cero emisiones en 2035.

Últimas noticias sobre estos temas

Contenido patrocinado