Agro.- Asaja obre una botiga virtual per acostar els productes de proximitat als consumidors

Els clients podran comprar ja aquest cap de setmana i la comanda mínima és de 40 euros

Felip Puig y Rosa Pruna
GOVERN
Europa Press Economía Finanzas
Actualizado: lunes, 8 abril 2013 16:32

BARCELONA, 8 Abr. (EUROPA PRESS) -

L'Associació Agrària de Joves Pagesos (Asaja) de Catalunya ha presentat aquest dilluns la seva nova botiga virtual km-0.cat amb l'objectiu d'acostar als consumidors productes agrícoles i ramaders produïts en el territori català oferint una àmplia gamma que abraça des de pollastre ecològic a tota mena de lactis, fruites, hortalisses, melmelades, foie, vi, cava i carn, entre d'altres.

En roda de premsa aquest dilluns, celebrada al Mobile World Centre de Barcelona, la presidenta d'Asaja, Rosa Pruna, ha destacat que aquesta iniciativa permet gaudir de "qualitat i proximitat al costat de casa" i omplir el cistell del mercat de tota mena de productes.

La presentació de la botiga virtual ha comptat amb la participació del conseller d'Empresa i Ocupació de la Generalitat, Felip Puig, que ha recalcat que es tracta d'un projecte emprenedor i d'un "portal de qualitat" que ofereix nous processos de comercialització.

"Aquest projecte permet això que als catalans ens costa tant i és guanyar dimensió global", ha indicat Puig, qui ha assenyalat que aquesta botiga virtual és una forma de situar els productes de proximitat catalans al mercat.

També ha ressaltat que el web ofereix informació sobre els productors i, per tant, traçabilitat del procés i garanties de seguretat, el que ajudarà a l'èxit de la iniciativa: "Ja els avanço que seré un dels seus principals clients".

24 PRODUCTORS REGISTRATS

Km-0.cat ja té 24 productors registrats que donen servei a les demarcacions de Barcelona i Girona, si bé l'objectiu és arribar a cobrir tot el territori des del punt de vista de clients, que podran començar a fer comandes aquest cap de setmana.

Els consumidors podran fer la comanda i el pagament a través d'internet una vegada es registrin com usuaris, i la cistella es lliurarà a domicili en repartiments setmanals amb productes que aniran identificats amb un mateix etiquetatge: 'Km-0, fet al costat de casa'.

Segons ha explicat Pruna, la comanda mínima és de 40 euros, als quals s'han de sumar altres 15 de despeses d'enviament, que es redueixen a 10 si la comanda és d'entre 70 i 100 euros, i a partir d'aquesta xifra l'enviament és gratis a l'assumir-lo el productor.

S'ha mostrat emocionada al recordar que la botiga virtual suposa "un pas més" respecte al projecte quilòmetre 0, que va néixer fa tres anys a Catalunya i que es basa en projectes similars del Regne Unit, França i Itàlia.

Contenido patrocinado