Agro.- Balfegó desembarcarà al Brasil aquest any

Pesca De Atún De Balfegó En La Atmetlla De Mar
EUROPA PRESS
Actualizado: miércoles, 26 octubre 2011 13:08

Reclama un segell de qualitat que premiï la pesca sostenible i els controls de qualitat


L'AMETLLA DE MAR (TARRAGONA), 26 Oct. (EUROPA PRESS) -

El grup Balfegó, especialitzat en la pesca de tonyina vermella, desembarcarà al Brasil abans del tancament d'aquest any després d'haver contactat amb grans restauradors del país sud-americà.

En declaracions als mitjans, el director general de la pesquera catalana, Juan Serrano, ha assenyalat que l'expansió internacional de l'empresa prosseguirà el 2012 amb la venda directa als Emirats Àrabs, on ara mateix accedeixen a través d'intermediaris.

Alhora, l'empresa pretén reforçar la seva presència en països europeus com França i Espanya, que actualment representa el 22% de la seva quota de mercat.

Serrano ha destacat que Balfegó s'ha internacionalitzat "a la inversa", ja que quan va néixer el seu únic mercat era el Japó, el consumidor més important de tonyina del món, i a poc a poc s'han anat implantant en zones més pròximes.

El grup va travessar el seu pitjor moment el 2009, quan va acusar la crisi i va tancar amb pèrdues de 300.000 euros, tot i que el director general ha assegurat que les xifres haguessin estat molt més negatives de no ser per la "gestió intel·ligent" que es va fer en aquell moment, quan es va prescindir del mercat japonès i es va recórrer al finançament bancari.

El 2010 Balfegó es va recuperar i va ingressar 3,2 milions d'euros, xifra que pretén mantenir aquest exercici amb previsions que arribaran als 3 milions.

La companyia, propietat de la cinquena generació de pescadors de la família Balfegó, té 200 treballadors --110 d'ells fixos i 90 amb subcontractes mercantils--, que pesquen en els seus set embarcacions, quatre ubicades en l'Ametlla de Mar i tres a França.

Serrano ha subratllat que la pesquera ha invertit dos milions en R+D en els últims dos exercicis malgrat la crisi, cosa que "posa de manifest l'aposta del grup per la innovació".

La companyia pesca a l'any unes 2.500 tones de tonyina, amb un preu que oscil·la entre els 23 i els 26 euros per quilo, fet que suposa uns ingressos d'aproximadament 18.000 euros per peces que arribin als 100 quilos.

MÉS EXIGÈNCIES DE QUALITAT

El president del grup, Pere Balfegó, ha reclamat a l'Administració que impulsi un segell de qualitat que diferenciï entre les pesqueres que utilitzin mètodes innovadors i sostenibles i efectuïn controls de qualitat a les peces que treuen al mercat.

Ha sostingut que una etiqueta així premiaria aquelles empreses que inverteixen en innovació i són respectuoses amb el medi ambient, i alhora actuaria com incentiu per als que no ho fan.

A més, ha defensat que un segell de qualitat és una garantia per al consumidor, ja que s'assegura la procedència del producte i es dissipen els dubtes sobre els mètodes i la legalitat dels mètodes utilitzats per a la pesca de la tonyina vermella, una espècie protegida.