Agro.- Caprabo crearà un nou club el 2012 amb el qual espera obtenir el 75% de les vendes de targeta

Supermercado de Caprabo
CAPRABO
Actualizado: jueves, 26 mayo 2011 15:27

BARCELONA, 26 May. (EUROPA PRESS) -

El director general de Caprabo-Eroski, Alberto Ojinaga, ha explicat que la cadena de supermercats crearà un nou club Caprabo el 2012 amb el qual preveu arribar al 75% de les vendes a través de la targeta client, respecte del 65% actual.

A la XV Reunió d'Empresaris d'Alimentació i Begudes que se celebra a l'Iese aquest dijous, Ojinaga ha assenyalat que l'estratègia de Caprabo passa per ampliar l'assortiment de referències un 12%, fet que suposa més de mil referències.

També es preveu la creació de clústers aquest any, el que implica canviar el 20% de les referències per adaptar-los al tipus de client, diferent en funció de cadascun dels establiments.

"Més enllà de la promoció massiva, volem fidelitzar i premiar els nostres clients", ha destacat Ojinaga, qui ha apostat per la qualitat i la diferenciació.

60 MILIONS D'INVERSIÓ

Alhora, Caprabo també vol reformar 343 de les seves botigues en els pròxims tres anys, incloent serveis personalitzats com un sommelier virtual i quioscos.

La reforma integral d'alguna de les seves botigues, així com altres canvis que requereixin altres supermercats per adequar-se a la modernitat de manera que l'aposta de la cadena, suposarà una inversió de 60 milions d'euros, 200 euros per metre quadrat, segons Ojinaga.

Primer es portarà a terme un pla pilot en alguns dels establiments per després, el setembre, ajustar el model sense que això suposi un canvi d'imatge.

El pla de franquícies a Catalunya, que preveu l'obertura de 100 en els pròxims cinc anys segueix endavant, i el 2011 Caprabo tindrà 14 franquícies en territori català.

Ha alertat que existeix risc que el sector torni a patir una crisi de confiança, i ha apostat per millorar el posicionament de Caprabo en el preu, ja que el reajustament de preus ha funcionat bé els últims anys com estratègia per fidelitzar el client.

En aquest sentit, ha sostingut que de cada 100 euros, el client de Caprabo-Eroski es porta un 5% en descomptes.