Agro.- Cola Cao, Dodot i Danacol, marques més valorades pels espanyols

Esade
ESADE
Actualizado: miércoles, 13 julio 2011 16:32

MADRID, 13 Jul. (EUROPA PRESS) -

Cola Cao, Dodot i Danacol ocupen el podi de les marques més valorades pels consumidors a Espanya, seguides al 'rànquing' per Granini i KH7, segons l'Observatori de les Marques Valuoses de Gran Consum presentat aquest dimecres pel Centre de la Marca d'ESADE.

L'estudi, que analitza 800 ensenyes de 50 mercats diferents, posa de manifest que Cruzcampo, Nescafé, Evax, Lindt i Tampax completen el 'top 10' de les marques més ben valorades del gran consum.

Es tracta de les marques més valuoses per als consumidors perquè, segons l'informe, ofereixen qualitat, tenen personalitat pròpia, generen confiança a més d'un vincle afectiu amb el seu consumidor, són èticament responsables i aconsegueixen ser insubstituïbles.

El director de l'estudi i professor del Departament de Màrqueting de l'ESADE, Juan Antonio Seijo, ha destacat que es comprova que tot i la crisi, els consumidors "segueixen i han estat exigents" amb els productes que inclouen regularment al seu carro de la compra, ja que "només primeres marques encapçalen els rànquing en indicadors clau com qualitat, confiança, diferenciació o satisfacció".

MARQUES BLANQUES I MERCADONA.

"Com més valorada és una marca més insubstituïble és per al consumidor, fins i tot si no la troba a la seva botiga habitual", ha assenyalat Seijo, que detalla que l'estudi recull també l'auge de les marques blanques, però "gairebé exclusivament centrat en una sola ensenya".

En el rànquing de les marques més valorades, els bolquers infantils de Deliplus, marca pròpia de Mercadona, apareixen al lloc 25, i els vegetals en conserva Hacendado, també de la cadena de supermercats valenciana, se situen a la posició 29.

La investigació reflecteix que les marques de fabricant són les preferides per la majoria dels consumidors i són el referent a l'hora de prendre decisions de compra, tot i que algunes marques de distribució destaquen respecte a les líders en camps com la valoració qualitat-preu o s'hi acosten en factors com la satisfacció, la recomanació 'boca-orella' i la imatge ètica.

Les marques d'alimentació i begudes són majoria entre les marques més ben valorades del gran consum (dues de cada tres de les ensenyes del rànquing) i destaquen especialment en el vincle afectiu que generen amb els seus consumidors. En canvi, la marques de perfumeria, d'higiene o de nadó són especialment bones en la fidelitat i en l'autoexpressió del consumidor mitjançant aquestes marques.

El treball de camp el va dur a terme l'institut Ipsos entre abril del 2010 i febrer del 2011, amb més de 8.000 entrevistes en línia a compradors o consumidors de cada categoria de producte.