Agro.- La Generalitat fixa les condicions de caça per a la temporada 2011-2012

S'avança la caça del senglar a Girona

Cazador
APROCA
Europa Press Economía Finanzas
Actualizado: lunes, 27 junio 2011 16:11

BARCELONA, 27 Jun. (EUROPA PRESS) -

La Conselleria d'Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural ha publicat aquest dilluns en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya les espècies, els períodes hàbils i les vedes especials per a la temporada de caça 2011-2012.

Una de les novetats és l'avanç de la temporada de caça del senglar a Girona donada l'abundància d'aquesta espècia a la zona, que començarà la primera setmana de juliol fins a la segona de març, mentre que a la resta de Catalunya el començament es manté en la primera setmana, i a Lleida s'allarga el seu final fins a la quarta setmana de març.

Tot i això, el juliol i agost només es podrà caçar senglars a Girona quan es justifiqui que estan causant danys a l'agricultura, i sempre prèvia comunicació als serveis territorials de la Conselleria a la comarca.

Els dies hàbils per a la caça més gran varien segons l'espècie, i s'adeqüen a l'estipulat en el Pla Tècnic de Gestió Cinegètica, excepte en el cas del senglar, el cabirol, el cérvol, la daina i el mufló.

En la caça menor, destaca l'ampliació del període hàbil per a la guineu entre el primer diumenge de setembre i el quart de febrer, els dos inclosos, per facilitar la seva captura en batuda durant la caça del senglar.

Contenido patrocinado