BARCELONA 8 Abr. (EUROPA PRESS) -
El president de l'Institut del Cava, Joan Amat, ha remarcat aquest divendres que el sector del cava ha aconseguit mantenir xifres i projecció internacional durant 2010, un any complicat per la crisi, gràcies al "gran esforç" que han fet les empreses del sector, que han reduït els seus marges comercials i ajustat el cinturó per a aconseguir-ho.
En declaracions a Europa Press, Amat ha recalcat que els productors de cava han fet un esforç puntual per mantenir preus competitius i aconseguir una xifra de negoci satisfactòria.
Per a Amat, ha estat clau l'esforç dels productors de cava per evitar reduccions de plantilla o altres mesures que altres sectors no han pogut sortejar.
Sobre 2011, el president de l'Institut del Cava ha pronosticat que caldrà conservar la mateixa dinàmica per potenciar un sector de demostrada projecció internacional.
A l'assemblea general celebrada aquesta setmana, l'Institut del Cava va posar sobre la taula la necessitat de concertar una estratègia de futur per al sector en la qual participin tots els agents implicats.
Amat ha considerat vital una estratègia en un "sector conscienciat" i fort, que confiï en el seu potencial, reconeixement mundial i qualitat dels seus productes.
L'Institut del Cava ha portat a terme en els últims anys diverses campanyes de comunicació nacionals i internacionals, i alhora les empreses elaboradores de cava estan cada vegada més bolcades en la internacionalització, sense oblidar el mercat nacional, on, segons Amat, encara queda camí per recórrer.
"Ha arribat el moment de decidir tots junts cap a on volem anar i això passa necessàriament per la definició d'una estratègia de sector", ha remarcat.