BARCELONA 29 Nov. (EUROPA PRESS) -
L'índex de preus percebuts agraris general (IPPA) referent a Catalunya el setembre mostra un increment interanual del 5,1%, una xifra superior a la d'agost (+3,4%), el que evidencia una millora dels preus agraris.
Segons ha informat la Conselleria d'Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural en un comunicat, l'IPPA mesura l'evolució del nivell de preus que perceben els pagesos i ramaders per la venda dels productes agraris al llarg de l'any.
Els resultats de setembre reflecteixen les pujades en la cotització dels cereals, amb una contribució de l'1,5% a la taxa general, i el bon comportament de preus de la carn d'au (2,1%) i de porc (2%), mentre que els productes que contraresten amb són la fruita fresca, hortalisses, cítrics i ous.