Agro.- Pans & Company obrirà dos nous restaurants 'Free Standing' el 2012 per dos milions d'euros

Carretera
EUROPA PRESS
Actualizado: jueves, 15 septiembre 2011 18:57

MADRID, 15 Sep. (EUROPA PRESS) -

Pans & Company entrarà en el model de negoci 'free standing' amb l'obertura de dos nous restaurants a començaments del 2012, que suposaran una inversió de dos milions d'euros (un milió cadascun).

Els nous establiments, dels quals un serà gestionat directament per la companyia i l'altre en règim de franquícia, estaran a Catalunya, tot i que la intenció de Pans & Company és estendre el format a un ritme de deu obertures anuals.

Segons ha explicat el director de desenvolupament de The Eat Group, al qual pertany la firma de menjar ràpid, Víctor Xampeny, aquest nou model de negoci és una evolució del concepte original de Pans & Company, "que té a veure amb les arrels mediterrànies".

El format 'Free Standing Units' (unitats d'establiments independents) es basa en un edifici exempt, ubicat en parcs comercials o a l'entrada de grans ciutats, que pot donar servei al cotxe i atendre la demanda d'oci familiar o de parella. "Volem que s'atengui un consum ràpid i un de més tranquil, per la qual cosa el disseny ha de ser atractiu i alhora acollidor", ha detallat Xampeny.

Per a això, els nous locals de Pans & Company, que comptaran amb zona infantil, terrassa i servei 'Pans&Auto', tindran una arquitectura "reconeixible" i un interior que recreï els orígens mediterranis de la firma.

Cada nou restaurant tindrà una superfície d'uns 400 metres quadrats construïts sobre parcel·les de 1.000 a 2.500 metres, crearà 30 llocs de treball i representarà una inversió d'1 a 1,2 milions d'euros.

Xampeny ha assegurat que amb aquest tipus d'ubicacions podran atendre diferents moments de consum i que els obrirà una nova via de desenvolupament "més enllà dels centres comercials, on els preus dels lloguers dels locals no han deixat d'augmentar en els últims anys".

UN 5% DE LA FACTURACIÓ TOTAL DEL GRUP

El director de desenvolupament de The Eat Group ha xifrat en 1,5 milions d'euros la facturació que aquests nous establiments poden aconseguir i ha explicat que el grup preveu que suposaran el 5% de les seves vendes totals.

Xampeny, que ha recordat que Pans & Company va incrementar un 7,8% les seves vendes comparables el 2010 i també va augmentar el seu nombre de locals, ha confessat que espera que els resultats d'aquest exercici siguin "similars" als de l'any passat, malgrat el retrocés que ha experimentat el sector, "que acumula 48 mesos de caigudes successives".

"És un format que requereix una inversió alta, però, alhora, les recompenses poden ser superiors a altres models de negoci de la companyia", ha explicat el directiu, qui ha afegit que alguns dels nous restaurants de la firma d'entrepans complementaran la seva oferta de productes amb la marca Pollo Campero.