Agro.- Pelegrí estudia l'entrada de capital privat a Prodeca

El Conseller De Agricultura, Josep Maria Pelegrí
GENERALITAT
Europa Press Economía Finanzas
Actualizado: domingo, 14 agosto 2011 13:43

BARCELONA 14 Ago. (EUROPA PRESS) -

El conseller d'Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural (DAAM), Josep María Pelegrí, ha explicat que està estudiant la possibilitat que entri capital privat a Promotora d'Exportacions Catalanes (Prodeca), l'entitat de suport a la internacionalització dependent del Govern.

En una entrevista a Europa Press, Pelegrí ha explicat que el que el Govern té "molt clar és que hi ha d'haver una voluntat permanent de col·laboració público-privada", i alhora ha assenyalat que Prodeca és un instrument públic que es posa al servei del sector privat.

"Som nosaltres els que hem d'obrir camí a l'empresa privada", ha remarcat, i alhora ha assenyalat que si una empresa té els seus propis canals de distribució no necessita servir-se de Prodeca.

En aquest sentit, ha destacat el valor afegit d'"utilitat pública" i de suport a sortir a l'exterior que suposa per a una empresa privada col·laborar amb l'organisme, i ha assegurat que en la mesura que les empreses privades ho percebin així, pot donar-se aquesta col·laboració público-privada.

Ha manifestat que tant les grans com les petites empreses poden necessitar la col·laboració de Prodeca i que hi ha empreses que no treballen amb aquest organisme, tot i que sí realitzen juntament amb la Conselleria accions conjuntes de promoció de productes.

"Cal establir sinergies perquè l'acció de Prodeca sigui prou àmplia per englobar els més petits i els més grans", ha destacat Pelegrí, qui ha assenyalat que del que es tracta és que Prodeca sigui un instrument útil per al sector.

Contenido patrocinado