Agro.- Pelegrí, preocupat per la "incertesa" sobre l'efecte de la crisi dels cogombres

El Conseller J.M.Pelegrí, La Ministra R.Aguilar Y Consejeros De Agricultura
EUROPA PRESS
Actualizado: jueves, 2 junio 2011 17:44

MADRID, 2 Jun. (EUROPA PRESS) -

El conseller d'Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Rural de la Generalitat, Josep Maria Pelegrí, s'ha mostrat "preocupat per la incertesa" de quins seran els efectes que tindrà la crisi dels cogombres, i de quin serà el seu cost per les pèrdues vinculades.

Ho ha dit després d'assistir a una reunió sobre la crisi, convocada pel Ministeri de Medi Ambient, i Medi Rural i Marí (MARM), sota la presidència de la ministra i amb l'assistència dels consellers autonòmics del ram.

Així, el conseller ha indicat que no es poden avaluar els efectes que es produiran, de manera que no només s'ha mostrat preocupat pels danys ja causats, sinó pels que es produiran "en el futur".

Ha indicat que, a les pèrdues ja ocasionades, cal sumar les que es produiran, i ha alertat d'una possible baixada de preus dels productes, després de l'obertura dels mercats.

"No tenim la certesa que s'obrin les fronteres i posem els productes", ha manifestat en relació amb el mercat rus, per al qual tenien previst produir un 12% i, fins ara, la seva frontera segueix tancada als productes catalans i espanyols en general.

Per aquesta raó, el conseller ha mostrat la seva "indignació" entorn d'aquesta crisi alimentària, ja que considera que no s'ha gestionat correctament ni a Alemanya ni a la UE, i ha indicat que caldria revisar la carta europea sobre aquesta qüestió.

FRUITA: RECUPERAR LA CONFIANÇA

Segons la seva opinió, aquestes actituds "no es poden permetre" perquè s'ha fet molt de mal al sector, i que pot encara afectar molt, sobretot a la campanya de la fruita que dóna començament.

Per aquesta raó, s'ha acordat que aquest divendres hi haurà una reunió amb el Ministeri, en què s'abordi com recuperar la confiança en el producte, amb vista a aquesta campanya.

El conseller ha destacat que a la reunió ha proposat posar en marxa una campanya educativa perquè es recuperi aquesta confiança i establir dissenys perquè el producte recuperi "el seu prestigi".

També ha indicat que caldria establir més controls a les fronteres a Europa, ja que, si el problema prové de fora d'Europa, s'hauria de "reforçar les fronteres", i així s'ho han demanat al Ministeri.