Agro.- Torna a TV3 el programa Export.cat

Presentación De La Segunda Temporada Del Programa De TV3 Export.Cat
EUROPA PRESS
Actualizado: miércoles, 27 julio 2011 15:37

BARCELONA 27 (EUROPA PRESS)

TV3 estrenarà aquest dissabte la segona temporada del programa Export.cat, segons ha explicat la directora de la cadena, Mònica Terribas, a la presentació d'aquesta nova edició. Ha augurat bons resultats d'audiència, després d'obtenir una mitjana d'espectadors per programa de 150.000, és a dir, una quota del 7%.

Es tracta d'una iniciativa de la Conselleria d'Agricultura, mitjançant la Promotora d'Exportacions Catalanes (Prodeca) i TV3, i té el suport de les Diputacions de Lleida i Barcelona, d'ACC1O i de l'empresa Actel, com a patrocinador principal.

El programa pretén explicar l'èxit que tenen els productes catalans per tot el món, per la qual cosa el fil conductor són els aliments.

"Coneixerem la vida de diferents persones, des dels productors als consumidors, unides per productes de qualitat fets a Catalunya; és a dir, des que es fa el cava, fins que el fem arribar a Rio de Janeiro", ha exemplificat Terribas.

El conseller d'Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural, Josep Maria Pelegrí, s'ha mostrat satisfet davant d'iniciatives com aquesta i ha volgut aprofitar l'ocasió per reconèixer el treball que el passat Govern va realitzar amb la primera edició del programa: "Ara només recollirem els fruits", ha exclamat.

A més, Pelegrí ha destacat la funció d'Export.cat promocionant el país i la seva capacitat de crear productes de qualitat i sobretot, competitius en un món globalitzat i de manera totalment transparent: "No es pot voler allò que no es coneix", ha puntualitzat.

El conseller també ha volgut ressaltar que a Catalunya el sector agroalimentari representa un 20% de la feina i genera un 22% del volum de negoci, en relació amb el conjunt agroalimentari d'Espanya, i suposa gairebé el 16% de la xifra de negoci de la indústria catalana.

La importància de l'agroalimentació ha portat el vicepresident segon de la Diputació de Barcelona, Ferran Civil, a definir el programa com "una iniciativa ideal per lluitar contra la crisi en el sector; malgrat que aquest és un dels que més tard s'ha vist afectat, i abans semblava que sortia".

Aquesta segona edició tindrà 13 episodis de 25 minuts cadascun, que segons ha indicat la cap d'Entreteniment de TV3, Cristina Muñoz, tindrà com a protagonistes productes com les ametlles, el pernil serrà o la cervesa.

Com a escenari, ciutats com Dublín, el Caire, Rio de Janeiro o Miami prestaran els seus carrers: "És un programa difícil de fer ja que implica viatjar per tot el món; tot i que val la pena recórrer països de tot el món seguint el rastre dels productes catalans de qualitat", ha dit Muñoz.