BARCELONA, 26 Oct. (EUROPA PRESS) -
L'anunci nadalenc de Freixenet per a aquest 2011 tindrà com a protagonista la dansa espanyola, de la mà de Sara Baras com a figura del flamenc (reconegut com Patrimoni de la Humanitat) i de la Compañía Nacional de Danza en representació de la dansa clàssica i contemporània, ha avançat el director de comunicació de Freixenet, Pedro Bonet.
L'espot s'està rondant aquests dies a Barcelona i té el mateix pressupost que en anys anteriors, i alhora incorpora "bombolles reals" a les ja tradicionals ballarines 'bombolla', aquest any de la Compañía Nacional de Danza.
També ballarà el nou director de la companyia de dansa, José Carlos Martínez, que ha tornat a Espanya per dirigir després de ballar 27 anys a l'estranger, on s'ha convertit en referent internacional.
Martínez es va veure abocat a emigrar en no poder compaginar els estudis amb el ball al començament de la seva carrera, quan encara era un adolescent, i l'anunci de Freixenet serà la seva primera producció després de tornar a Espanya, igual que serà la primera actuació de Sara Baras després de ser mare.
Tots dos ballaran junts i per separat en un anunci que s'estrenarà els primers dies de desembre i que no explicarà una història, com en edicions anteriors, sinó que serà "una coreografia, un espectacle audiovisual de sensacions", ha explicat el director creatiu de JWT --agència que porta la campanya publicitària-- , Álex Martínez.
Bonet ha parlat de "petita obra d'art" i de suport a la 'Cultura amb majúscules' amb aquest protagonisme de la dansa.
Ha afegit que aquest art comparteix valors amb Freixenet com "l'esforç constant per aconseguir els èxits proposats i l'èxit; la recerca de l'excel·lència".
El director de l'anunci torna a ser el britànic Howard Greenlagh, que ja va estar al capdavant de l'espot de la multinacional cavista amb l'equip espanyol de natació sincronitzada el 2009, i la música tornarà a anar a càrrec d'Iván Llopis amb una creació original per a l'ocasió.
La passada edició, la protagonista de l'anunci nadalenc va ser Shakira, amb la qual Freixenet manté la col·laboració amb la seva fundació Pies Descalzos, dedicada a construir escoles en zones desafavorides, ja que van signar un contracte per tres anys (fins a 2012).
Bonet ha asseverat que mentre duri la crisi, Freixenet seguirà evitant contractes milionaris amb estrelles, en línia amb la necessitat d'austeritat actual, a menys que estiguin vinculats a finalitats socials com va ser el cas de Shakira.
Com altres anys, l'anunci tindrà diverses versions de diferent durada que es podran veure a la televisió i altres canals electrònics, així com amb un documental que es podrà visionar per internet.