GIRONA 18 May. (EUROPA PRESS) -
El conseller d'Agricultura i Medi Rural, Josep Maria Pelegrí (UDC), ha afirmat que l'última proposta de reforma de la Política Pesquera Comuna que ha fet la Unió Europea "no s'adapta a les necessitats del sector pesquer català".
Ho ha dit al Port de Palamós (Girona), on aquest dissabte ha presidit la inauguració del Festival Mariner de la Costa Brava, una iniciativa que té com a objectiu potenciar l'activitat marítima, cultural i tradicional en un marc festiu.
Segons Pelegrí, el projecte que es va abordar l'últim consell de ministres entre el 13 i 14 de maig, no s'adapta a les necessitats de Catalunya i ha advertit que, si no hi ha canvis, la reforma tindrà un impacte negatiu per a aquesta comunitat.
La Generalitat creu que no hauria de tirar endavant la proposta de la UE d'eliminar com a informació obligatòria a l'etiqueta del consumidor la data de la captura de la pesca, ara obligatòria.
Segons Pelegrí, la inclusió d'aquesta data en els productes reforçava el sector pesquer català al mercat, ja que podia donar a cada moment als consumidors garanties d'un producte de qualitat i de proximitat, i ha assenyalat que aquest posicionament el comparteixen les entitats i el sector.
També ha criticat que s'obligui a desembarcar els descarts de talla immadura, i ha advertit del risc que es reimplanti un mercat negre de consum d'immadurs, alguna cosa contra el que es porta molt de temps treballant.