Un técnico revela ás vítimas de Angrois que Talgo mandou borrar avarías media hora despois do accidente

Publicado 10/10/2019 18:06:37CET
Accidente del Alvia en Angrois
EUROPA PRESS - Archivo

   Os afectados piden ao xuíz que testifiquen este mecánico e outros tres empregados da empresa ferroviaria

   SANTIAGO DE COMPOSTELA, 10 Oct. (EUROPA PRESS) -

   Directivos de Talgo ordenaron borrar da base de datos "todas as avarías" detectadas no tren accidentado o 24 de xullo de 2013 en Angrois (Santiago) transcorrida unha media hora do sinistro no que morreron 80 persoas, segundo revelou á asociación de vítimas un técnico que por entón traballaba na empresa ferroviaria.

   Este técnico, Pablo Andrés Jara Torres, "mecánico oficial de Talgo" naquel momento, conta agora (seis anos despois da traxedia e coa Audiencia pendente de pronunciarse sobre os recursos ao peche da instrución) que o 24 de xullo daquel ano e os días anteriores encargouse da revisión do convoi que descarrilou na curva da Grandeira.

   Segundo indica nunha declaración xurada achegada ás vítimas, o mesmo día do sinistro, "transcorrida unha media hora do accidente, aproximadamente sobre as 21:15, varios directivos de Talgo que se persoaron e que non coñecía (...) deron a orde taxativa de borrar todas as avarías que tiña o tren da base de datos do sistema de xestión de avarías".

   Así, o mecánico Pablo Andrés Jara Torres sinala que chegaron ao taller de Fuencarral (no que se revisou o tren) directivos de Talgo aos que non coñecía xunto co xefe do taller, José Luis Bayona, e o director de mantemento, Luis Alfonso Henar.

   A orde déronlla a outro empregado de Talgo, Juan Carlos García Arribas, "administrador de sistemas informáticos", segundo Jara Torres.

"RELEVANTE PARA A INVESTIGACIÓN"

   Nun escrito remitido ao xulgado que investiga a causa, o de instrución número 3 de Santiago, o avogado da plataforma de vítimas, Manuel Alonso Ferrezuelo, solicita ao seu titular, Andrés Lago Louro, que cite como testemuñas aos catro, tanto a este técnico que agora facilita a información como ao xefe do taller, o director de mantemento e o administrador de sistemas informáticos.

   Faino ás portas da reunión na que a Audiencia Provincial da Coruña ten previsto dirimir (a partir deste venres 11) sobre os recursos presentados polas partes ao peche da instrución.

   De feito, o letrado que representa aos afectados por unha das traxedias ferroviarias máis graves na historia de España puxo esta declaración xurada en coñecemento tanto do xuíz como dos maxistrados da Audiencia.

   "O contido da devandita declaración xurada entende esta representación que ten relación e é relevante para a investigación do accidente investigado nas presentes dilixencias", destaca Alonso Ferrezuelo.

ANOTOU AVARÍAS "CRÍTICAS"

   Na súa declaración xurada, o técnico advirte de que durante a revisión do tren accidentado anotou "diferentes avarías" e que algunhas delas clasificounas, "dada a súa gravidade, como críticas".

   O rexistro fíxoo nun software corporativo que, segundo explica, recolle "toda a información relativa ás avarías, tipos, tempos reparación e información sobre os equipos reparados e substituídos".

   Entre as incidencias "críticas" que anotou, asegura que había "valonas rozadas, enganches con folgura, rótulas gretadas, etcétera".

   Pero unha media hora despois do accidente, de acordo co seu relato, trasladáronse até o taller de Fuencarral "varios directivos de Talgo" que deron "a orde taxativa de borrar todas as avarías que tiña o tren da base de datos".

   E engade na súa declaración xurada que "mesmo lles deron os parabéns por conseguir borrar toda esa información".

Contador