El director de l'Aeroport de Palma assegura que estan "preparats" pel Brexit i els seus "possibles escenaris"

Tomás Melgar insisteix que Son Sant Joan no creixer en capacitat i avana que installaran plaques solars per aconseguir un 40% d'autoabastiment

El director de l'Aeroport de Palma, Tomás Melgar.
El director de l'Aeroport de Palma, Tomás Melgar. - EUROPA PRESS
Europa Press Islas Baleares
Publicado: viernes, 13 diciembre 2019 16:27

PALMA DE MALLORCA, 13 Dic. (EUROPA PRESS) -

El nou director de l'Aeroport de Palma, Tomás Melgar, ha assegurat aquest divendres que la infraestructura est preparada pel 'Brexit' i els seus "possibles escenaris".

Així ho ha indicat en una trobada amb els mitjans en el qual ha explicat que, entre altres mesures, es reorganitzar la recollida d'equipatges perqu es faci en una sala única, amb una "solució provisional" inicial per al control de béns en la duana.

Tots els passatgers passaran per una mateixa sala i sortiran pel centre de la terminal, per utilitzant una sortida diferent en funció de l'etiqueta de la seva maleta, que indicar si és de la Unió Europea.

D'aquesta manera es pretén donar resposta a l'augment de passatgers no shengen que suposar donar aquesta consideració als britnics -un dels principals mercats de Mallorca-. Fins ara, la recollida d'equipatges de Palma per als viatgers de fora de la UE es feia en una sala més petita i separada de la resta -coneguda en l'argot aeroportuari com a 'bombolla'-.

Melgar no ha especificat quan s'engegar aquest canvi, si bé ha mantingut que estar llest pel 31 de gener, data prevista pel 'Brexit' després de la victria electoral del conservador Boris Johnson al Regne Unit.

Igualment, Melgar ha mantingut que també estan preparats per al canvi pel que fa al control de persones. A més, "molt probablement" en el futur Son Sant Joan implantar el sistema de reconeixement biomtric que ja funciona a Maó. Sí que caldr concretar altres casuístiques, com el viatge amb mascotes.

L'AEROPORT NO CREIXER EN CAPACITAT

D'altra banda, Melgar ha insistit que l'Aeroport no creixer en capacitat posat que "la societat no ho est demanant", sinó "al contrari". El director de la infraestructura ha puntualitzat que la capacitat declarada segueix sent la mateixa des de 1997: 12.000 passatgers en hora punta, la qual cosa "no vol dir que s'utilitzi" tota aquesta capacitat.

"La nostra intenció no és incrementar-la, no hi ha cap necessitat", ha manifestat el director, que ha apuntat que el creixement d'activitat a l'estiu ha estat "prcticament pla".

Pel que fa a l'hivern, l'últim mes ha acabat "una mica per sota de l'any passat" i la previsió és tancar 2019 amb una taxa de més d'un 2 per cent. El mercat espanyol i el britnic estan "funcionant bé", mentre que l'alemany es comporta "una mica més fluix".

A més, Melgar ha apreciat que després de la fallida de Thomas Cook, la resta de companyies han reaccionat "molt rpid" i han cobert la prdua.

40% D'ENERGIA AUTOPRODUDA

D'altra banda, el nou director ha detallat alguns dels futurs projectes, com la construcció de nous 'fingers' -que evitaran el desplaament dels passatgers amb autobús a l'avió-.

Així mateix, Son Sant Joan incrementar els percentatges d'energia renovable comprada, i installar plaques fotovoltaiques, amb l'objectiu d'aconseguir un 40 per cent d'energia autoproduda. Per a aix, ja estan estudiant els espais en els quals es collocaran les plaques solars.

També en matria de sostenibilitat, l'Aeroport inaugurar en uns mesos una vintena de punts de recrrega per a vehicles elctrics i en el futur preveu installar centenars d'ells. Amb aix, podr oferir servei als 'rent a car' als quals la normativa autonmica els ha imposat percentatges obligatoris de vehicles elctrics.

Parallelament, est en marxa un projecte per a un hangar d'aviació general, la construcció de la qual ja ha estat adjudicada. Pel que fa al pla d'activitats complementries per als terrenys de l'aeroport, Melgar ha insistit que no urbanitzar res de nou i ha avanat que s'ha convidat al Govern, al Consell de Mallorca i a l'Ajuntament de Palma a treballar conjuntament. Melgar també est disposat a reunir-se amb els grups ecologistes per traslladar-los les seves intencions i ser "totalment transparents".

Igualment, s'invertir a millorar la qualitat de les installacions i modernitzar la terminal, "que té ja gairebé 25 anys". Melgar ha insistit que tenen "vocació de servei públic".

Últimas noticias sobre estos temas

Contenido patrocinado