El 13% de la plantilla de les empreses mitjanes de la Comunitat Valenciana procedeixen de l'FP

Presentació de l'informe
BANKIA
Publicado 28/6/2018 17:04:38CET

VALÈNCIA, 28 Jun. (EUROPA PRESS) -

El 13% de la plantilla de les empreses mitjanes de la Comunitat Valenciana procedeixen de la formació professional, segons l'informe 'Repensem l'FP. Informe i recomanacions del CECV', elaborat pel Consell Escolar de la Comunitat Valenciana (CECV), amb la col·laboració de Dualiza Bankia.

El text ha sigut presentat aquest dijous en la seu de Bankia a València pel secretari autonòmic d'Educació i Investigació, Miguel Soler; la presidenta del CECV, Encarna Cuenca Carrión; el director de Projectes de la Fundació Bankia per la Formació Dual, Juan Carlos Lauder, i el director corporatiu de la Territorial de Bankia a València i Castelló, Jaime Casas. També han participat en l'acte la directora general d'FP i Ensenyaments de Règim Especial, Marina Sánchez; i el vicepresident de la CECV, Vicent Baggetto.

L'estudi detecta, a més, la necessitat d'ampliar la xarxa de centres integrats d'FP i definir una estructura organitzativa autònoma i flexible que permeta una organització modular respecte als títols i currículums, segons ha informat l'entitat en un comunicat.

El document remarca la importància de la coordinació entre empresa i centre, la implicació i motivació del professorat, així com l'articulació d'una xarxa d'empreses compartida pels centres per a poder realitzar una sèrie proposades que permeten seguir augmentant el percentatge d'empleats que les empreses contracten provinents d'estudiants de la Formació Profesional.

L'informe, que integra diferents aproximacions respecte a la formació professional, pretén a més oferir una reflexió profunda sobre les necessitats de la formació professional a la Comunitat Valenciana com a agent dinamitzador de l'economia local i com a element de cohesió social.

ALTRES CONCLUSIONS

En matèria de polítiques, trasllada a l'Estat la necessitat d'una estructura organitzativa autònoma i flexible que permeta una organització modular respecte als títols i currículums per a adaptar-los a les necessitats de l'alumnat i de l'entorn.

Destaca, també, la importància de desenvolupar processos d'informació pública sobre els avantatges d'estudiar formació professional i disposar de materials pràctics adequats a la societat actual quant a presentació, formats i canals de difusió.

L'informe planteja, igualment, la necessitat de recuperar el diàleg entre l'Administració, els sindicats i la patronal per a realitzar noves propostes en matèria d'FP, així com la importància d'articular incentius per a les empreses i ajudes per als estudiants. Així mateix, assenyala que requereix revisar el sistema de provisió dels llocs de treball i avaluar de manera efectiva la tasca del docent.

En aquest sentit, el document insta a incloure projectes d'aprenentatge-servei basats en noves metodologies, alhora que apel·la a una relació fluïda entre estudiants i famílies, per part del centre, perquè les famílies mostren confiança i s'involucren directament en les indicacions i suggeriments que pot fer el professorat respecte a les necessitats dels seus fills.

ESPAIS DE PARTICIPACIÓ

D'altra banda, el text arreplega la importància que es creen espais de participació que facen possible la construcció d'una identitat d'alumnat del centre i que permetria ampliar els àmbits de relació entre empresa i centre i oferir suport als projectes de col·laboració en el territori amb vista a reforçar i enfortir les relacions de les entitats educatives i empreses.

En l'àmbit de la innovació i l'orientació, l'informe recomana articular i flexibilitzar els cicles formatius d'acord als interessos de l'alumnat, així com transmetre la informació de manera atractiva i accessible perquè anime a la gent a optar per la formació professional.

L'informe 'Repensem l'FP' planteja també la importància de formar als orientadors pel que fa a qualificacions professionals i famílies professionals, per a poder orientar a l'alumnat, no solament en les seues capacitats acadèmiques, sinó en les seues competències, habilitats i destreses; i a planificar i organitzar activitats on l'alumnat i el professorat es relacionen amb les empreses per a saber què es demana en el món laboral.

El document recomana, igualment, dissenyar un perfil d'orientació laboral i professional que puga oferir una orientació professional completa.

colaboracio